Volkswagenu je baš jako stalo da pokrene posao s električnim automobilima. Procjene su, naravno, da će tržište rasti, ali tu je i izbjegavanje plaćanja penala Europskoj uniji zbog prosječnih emisija štetnih plinova. Što se proda više električnih vozila, plaća se manje. No ne treba zaboraviti i na europski uspjeh Renaulta 5, koji pokazuje da za male električne automobile ima prostora na europskom tržištu.
Uglavnom, odbrojavanje do novog ID. Pola je počelo. Samo nekoliko mjeseci prije svjetske premijere, flota prototipova prelazi završne testne kilometre u brojnim regijama diljem svijeta.
Thomas Schäfer, član Uprave Volkswagen AG-a i izvršni direktor marke Volkswagen, rekao je:
– ID. Polo označava početak nove generacije Volkswagena: sa svježim dizajnom, intuitivnim upravljanjem, vrhunskom kvalitetom i prvoklasnim voznim karakteristikama i konačno ponovno s pravim imenom. S početnom cijenom od 25.000 eura, činimo električnu mobilnost dostupnom mnogim ljudima u Europi. A ovo je samo početak: 2026. godine lansirat ćemo šest novih električnih modela, svi 100 posto Volkswagen!
Polo je prvi model koji predstavlja novi dizajnerski jezik Pure Positive glavnog dizajnera Andreasa Mindta. Rezultat je, kažu u VW-u, kompaktni električni model koji nudi više prostora i precizne vozne karakteristike na razini sljedeće više klase vozila. Osim toga, to je prvi model u električnoj ID. obitelji koji nosi tradicionalno ima, u ovom slučaju Polo.
U proljeće 2026., ID. Polo bit će dostupan u tri izlazne snage: 85 kW (116 KS), 99 kW (135 KS) i 155 kW (211 KS). Sportski ID. Polo GTI sa 166 kW (226 KS) uslijedit će kasnije 2027. godine.
Verzije od 85 kW i 99 kW standardno će dolaziti s visokonaponskom baterijom LFP (litijev željezni fosfat) od 37 kWh (neto). Ova se baterija može puniti na brzim istosmjernim punionicama do 90 kW. Verzije od 155 kW i 166 kW bit će pokretane NMC (nikal mangan kobalt) varijantom nove PowerCo baterije, s energetskim sadržajem od 52 kWh (neto), što omogućuje domet do 450 km i punjenje do 130 kW.
ID. Polo ima novorazvijeni pogon na prednje kotače. Temelji se na dodatno razvijenoj Modular Electric Drive Matrix: MEB+. Novi, visokoučinkoviti električni pogon smanjuje složenost, broj komponenti i težinu, parametre koji Volkswagenu omogućuju smanjenje troškova i potrošnje. Osim toga, električni pogon na prednje kotače nudi prednosti u pogledu prostora. Ključni moduli uključuju visoko učinkovit Volkswagen elektromotor najnovije generacije, nazvan APP 290.
PowerCova baterija koja koristi tehnologiju cell-to-pack eliminira kombinira ćelije izravno u baterijski paket (nama kućišta modula), smanjujući cijenu, prostor za ugradnju i težinu, a istovremeno povećavajući gustoću energije za oko 10 posto, što omogućuje veći domet.
ID. Polo je dugačak je 4053 mm, širok 1816 mm i visok 1530 mm. Međuosovinski razmak iznosi 2600 mm. Iako je njegova veličina otprilike usporediva s klasičnim Polom (MQB, Modular Transverse Toolkit), električni ID. Polo nudi prednosti prostranije unutrašnjosti zahvaljujući kompaktnim pogonskim modulima MEB+ platforme: putnici imaju koristi od dodatnih 19 mm duljine unutrašnjosti, što je posebno vidljivo straga. Povećana je i širina unutrašnjosti i prostor za glavu. Volumen prtljažnika porastao je za 24 posto u usporedbi s klasičnim Polom – s 351 na 435 litara. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala, volumen prtljažnika raste na 1243 litre.
Razvoj ID. Pola je zajednički projekt unutar Brand Group Core: Seat & Cupra vodili su projekt, a ID. Polo je dizajniran u Volkswagen Design Centru u Wolfsburgu. Ključne tehnologije – poput softvera, sustava pomoći, pogona, šasije i upravljanja – dolaze s Volkswagenove MEB+ platforme. ID. Polo će se proizvoditi u tvornici u Martorellu u Španjolskoj.



