Europska unija nudi veliki ustupak autoindustriji: Za svako prodano malo električno vozilo dobit će nagradne ‘kredite’!

S ovim kreditima omogućit će se proizvođačima da prodaju malo više benzinaca ili da plaćaju manje penale ako prekorače granične emisijske vrijednosti

Europska komisija najavila je novu klasi malih električnih vozila, nazvanu M1E. To su mali automobili čija dužina neće smjeti prelaziti 4,2 m duljine. Konkretno u tu klasu ulaze Renault 4 i 5, Dacia Spring, Hyundai Inster, budući Volkswagen ID. Polo, ali i cijela paleta drugih modela iz VW-ova koncerna. Prije se mislilo da će u ovu kategoriju ući samo mikro automobili, poput japanskih kei vozila, ali sada je kategorija M1E dobila konkretnije obrise.

Potpuni tehnički detalji klase M1E neće biti poznati dok se ne objave nacrti izmjena uredbe EU 2018/858, a EK je izjavila da namjerava zamrznuti zahtjeve za tu kategoriju na 10 godina kako bi proizvođačima automobila pružila sigurnost. Sve još mora odobriti Europski parlament, ali potvrđivanje ovog prijedloga je gotovo sigurno… Automobili M1E proizvedeni unutar EU imati pravo na tzv. super kredite u skladu s ciljevima CO2 Europske unije. Umjesto da se računa kao jedan kredit, svaki prodani automobil M1E proizveden u EU zaradit će 1,3 kredita (računat će se kao 1,3 prodana vozila), što će proizvođačima dati značajan poticaj da ih prodaju. Prevedeno, ako prodaju više M1E automobila, moći će prodavati i više benzinaca i hibrida koji emitiraju CO2.

Podsjetimo, prema novom prijedlogu EK, proizvođači automobila morat će 2035. smanjiti emisije CO2 cijele flote prodanih vozila za 90 posto u odnosu na 2021. godinu. To, konkretno, znači puno električnih vozila i malo benzinaca i hibrida. Plug-in hibridi bi pak mogli dobiti na popularnosti. Procjena je da će države na sjeveru i zapadu Europe masovno prelaziti na električna vozila, a da bi mali benzinci mogli biti primjereniji istočnoeuropskim tržištima (Poljska, Mađarska, Hrvatska…). Također, sigurno će preživjeti i top benzinski ili hibridni modeli premium proizvođača (na primjer, Mercedesi s V8 motorima).

S ovim kreditima omogućit će se proizvođačima da prodaju malo više benzinaca ili da plaćaju manje penale ako prekorače granične emisijske vrijednosti… Financije i profit su ključ proizvođačima automobila pa je jasno da će proizvođači automobila marketinški promovirati upravo ova vozila.