Jasna računica: Električni automobili gube velike količine energije prilikom punjenja!

Unatoč ovoj studiji i gubicima pri punjenju električnih automobila, električna vozila u praksi ipak postižu znatno veću ukupnu učinkovitost od usporedivih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem

Švicarski autoklub TCS istražio je energetsku učinkovitost električnih automobila na punionicama i došao do rezultata da se u prosjeku izgubi 11 posto potrošene energije. Drugim riječima, godišnje se izgubi 1637 kilometara plaćenog dometa, po vozilu i cijenama u Švicarskoj.

TCS je sada detaljno ispitao energetsku učinkovitost električnih automobila tijekom punjenja s zabrinjavajućim rezultatom. Prikupljeni su podaci između 2022. i 2025. koji pokazuju da se u prosjeku gubi 11 posto potrošene energije pri punjenju uobičajenim zidnim kutijama snage 11 kW, koje koriste mnogi vozači električnih automobila. Ekstrapolirano na godišnju kilometražu od 15.000 kilometara, to odgovara rasponu od 1637 kilometara, koji su plaćeni, ali izgubljeni i neiskorišteni.

TCS i njegovi partneri testirali su 26 električnih vozila s manje od 30.000 prijeđenih kilometara. Količina energije koja ulazi u vozilo iz elektroenergetske mreže uspoređena je s energijom koja se kasnije može koristit iz baterije. Mjerenja su provedena i na temperaturama oko 23 stupnja Celzija, dakle pod uvjetima u kojima bi baterije trebale raditi posebno učinkovito.

Podaci koje je procijenio TCS daju prosječnu ukupnu učinkovitost od 89 posto. Gubici energije tijekom punjenja sastoje se od dva glavna čimbenika. Prvo, prelazak s izmjenične na istosmjernu struju čini oko 7 posto. I drugo, unutarnji procesi u baterijama poput termalnog upravljanja, koji oduzimaju oko 4 posto.

Zanimljivo je da su postojale značajne razlike između pojedinačnih modela vozila. Ukupna učinkovitost ispitivanih električnih modela bila je između 84 i 93 posto. Ili pretvoreno u domet, gubitak od 1087 do 2359 kilometara godišnje. Unatoč ovoj studiji i gubicima pri punjenju električnih automobila, TCS naglašava da električna vozila u praksi ipak postižu znatno veću ukupnu učinkovitost od usporedivih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.