Europska komisija najavila je novu klasu malih električnih vozila, nazvanu M1E. To su mali automobili čija dužina neće smjeti prelaziti 4,2 m duljine. Konkretno u tu klasu ulaze Renault 4 i 5, Dacia Spring, Hyundai Inster, električni Peugeot 208, Fiat Grande Panda, budući Volkswagen ID. Polo, ali i cijela paleta drugih modela iz VW-ova koncerna. Prije se mislilo da će u ovu kategoriju ući samo mikro automobili, poput japanskih kei vozila, ali sada je kategorija M1E dobila konkretnije obrise.
Potpuni tehnički detalji klase M1E neće biti poznati dok se ne objave nacrti izmjena uredbe EU 2018/858, a EK je izjavila da namjerava zamrznuti zahtjeve za tu kategoriju na 10 godina kako bi proizvođačima automobila pružila sigurnost. Sve još mora odobriti Europski parlament, ali potvrđivanje ovog prijedloga je gotovo sigurno… Automobili M1E proizvedeni unutar EU imat će pravo na tzv. super kredite u skladu s ciljevima CO2 Europske unije. Umjesto da se računa kao jedan kredit, svaki prodani automobil M1E proizveden u EU zaradit će 1,3 kredita (računat će se kao 1,3 prodana vozila), što će proizvođačima dati značajan poticaj da ih prodaju. Prevedeno, ako prodaju više M1E automobila, moći će prodavati i više benzinaca i hibrida koji emitiraju CO2.
Podsjetimo, prema novom prijedlogu EK, proizvođači automobila morat će 2035. smanjiti emisije CO2 cijele flote prodanih vozila za 90 posto u odnosu na 2021. godinu. To, konkretno, znači puno električnih vozila i malo benzinaca i hibrida. Plug-in hibridi bi pak mogli dobiti na popularnosti. S ovim kreditima omogućit će se proizvođačima da prodaju malo više benzinaca ili da plaćaju manje penale ako prekorače granične emisijske vrijednosti… Financije i profit su ključ proizvođačima automobila pa je jasno da će proizvođači automobila marketinški promovirati upravo ova vozila.
Prve analize portala Automotive News Europe pokazuju da će ova odluka koristiti daleko više Renaultu, nego Stellantisu. Zašto? Najvažniji Renaultovi električni aduti R4, R5 i nadolazeći Twingo kraći su od 420 cm i proizvode se u Europi. Stellantis se suočava s izuzećima zbog duljine vozila (električna Opel Frontera, Citroen C3 Aircross…, duži su od 420 cm) i proizvodnje Grande Pande u Srbiji, koja nije dio Europske unije. Ti automobili neće ući u sustav super kredita,što bi moglo značajno povećati troškove poslovanja Stellantisa.
