




Micru smo godinama doživljavali kao neku simpatičnu aberaciju, alternativku na koncertu raspištoljenog Mladena Grdovića. Dizajnerski je bila različita od ostatka klase malih gradskih automobila. S posljednjom generacijom Nissan se odlučio na zaokret. Napuštena je ideja bijega od ostatka krda, a ideja je vizualno se približiti srednjoj struji. Nasreću, Micra to opet čini na neki svoj endemski način, pa se ipak izdvaja modernijim pristupom oblikovanju eksterijera.
Interijer/tehnologija/multimedija
S maksimalnom opremom Tekna gotovo da i nema izostavljenih pomogala sigurnijoj i zabavnijoj vožnji. Novi Boseov zvučni sustav ima i zvučnike u naslonima za glavu, ako vam oni u vratima i plastičnim oplatama nisu dovoljni. Lijepo je da su u eri simplificiranja svega u Nissanu odlučili zadržati zasebne kontrole klima uređaja i da su glavne funkcijske tipke multimedije postavljene lijevo i desno, uz multifunkcijski ekran. Iz pozicije sigurnosti s Microm je gotovo nemoguće pogriješiti jer ima i automatsko kočenje te prevenciju izlaska iz prometnog traka ako ne uključite pokazivače smjera. Tehnološki je rađena po posljednjoj modi, tu su i kamera za parkiranje, navigacija… Sprijeda se sjedi komforno, a straga će se bez testiranja tvrdoće plafona smjestiti samo niži putnici.
U vožnji/udobnost
Segment malih gradskih automobila nije najsuptilniji na svijetu. Treba pomiriti nižu cijenu, potrebu da vozila budu upravljiva s činjenicom da je i udobnost jedna od varijabli. Micra je u nekoj zlatnoj sredini, nije osobito uzbudljiva u vožnji, električni servo nije najkomunikativniji na svijetu, ali je cijeli paket besprijekorno siguran. Vozač će to osjetiti na autocesti, pri visokim brzinama, pri čestim promjenama smjera, ali i u gradu, na brojnim neravninama i različitim podlogama. Predvidivo, pri pretjerivanju prva Micrina reakcija je podupravljanje. Petstupanjski mjenjač je korektan, duži su prijenosni omjeri, pa ćete, kad postignete putnu brzinu, moći voziti u petoj brzini. Naravno, ako ne osjetite potrebu za ubrzanjima, a to nas vodi na sljedeću rubriku…
Motor/potrošnja goriva
Trocilindrični turbobezinski motor već je poznat iz mnogih Renaultovih i Dacijinih modela. U društvu nije poznat kao preveliki ljubitelj benzina (to ćete pozdraviti) pa će trošiti kvalitetnih 6,2 litre goriva u mješovitoj vožnji. Skromniji okretni momet i 90 KS ipak će tražiti više rada s mjenjačem, osobito na usponima ili pri energičnim pretjecanjima.
Završna riječ
Možda nije daleki rođak bolida Formule 1, možda ne budi uzbuđenje u vožnji, ali danas je najveći naglasak na sigurnosti. Tu, pak, Micri ne možete ništa zamjeriti, jer će pokorno slušati vozača i ispunjavati njegove zamisli. Dodajte ovom paketu doista odličan dizajn interijera i eksterijera te ste dobili moderno vozilo. Šteta je tek što gotovo sve Micre prati i nešto viša cijena pa početni model stoji više od 100.000 kuna. Ova maksimalno opremljena verzija nije skupa (uzevši sve u obzir), ali tamo gdje se gomilaju prodajne brojke, a to su skromnije opremljene inačice, Nissan mora pronaći način da snizi cijenu. Samo zbog toga 7/10 umjesto 8/10.