Može li RS za siromašne? Može, samo termin “za siromašne” probajte shvatiti kao stilsku figuru, jer i za Megane GT morate biti kreditno sposobni. Ako je Megane RS Sylvester Stallone sposoban u jednom fiktivnom akcijskom filmu istrijebiti pola populacije neke jadne državice trećega svijeta, ovaj GT je mekšega srca, ali još opremljen moćnim oružjem. Nema tu RS-ove blokade prednjeg diferencijala kao krunskog dokaza sportskoj posvećenosti, ali sportski ovjes dolazi u serijskoj opremi, kao i upravljanje sa sva četiri kotača.
Interijer/tehnologija/multimedija
Podizvođač koji je za Renault proizvodio prekidače i funkcijsku dugmad vjerojatno je zatvorio vrata tvornice i prokleo digitalnu tehnologiju. Više puta. Naime, na Meganeu je sve pojednostavljeno i pospremljeno u funkcijsko sučelje velikog uspravnog ekrana. Tek dva prekidača za upravljanje temperaturom u vozilu i nekoliko osnovnih funkcija, poput uključivanja sva četiri pokazivača smjera, ističu se na središnjoj konzoli. Ostalo je pohranjeno u bespuća računala i tableta dostupnoga na rukohvat vozača. Na prvi pogled put do nekih funkcija (glazbe, telefona…) može djelovati kompleksnim, ali nakon tjedan dana u Meganeu s interaktivnim ekranom ćete komunicirati kao s najboljim frendom. Povezivost s telefonima funkcionira, uglavnom – korektno odrađen posao. Na stražnjoj klupi ne vlada prevelika raskoš, to treba zbilježiti.
U vožnji/udobnost
Današnji automobili moraju imati svestranost dobroga glumca. Tako je i uloga koju igraju gotovo svi Meganei vrlo jednostavna i temelji se na udobnosti. GT je druga priča jer na posao ide sa sportskom torbom u kojoj su sprinterice. Ovjes je tvrđi, ali nije pretvrd, pa je gotovo najbolje od dva svijeta. Naginjanje pod lateralnim opterećenjima je smanjeno, osigurana je još bolja preciznost upravljanja, a sve to nećete platiti osjećajem kao da ste jedan od onih nesretnika koje u western filmovima vežu iza konja i povlače po kvrgavoj zemljici. Udobnost, dakle, nije narušena. S upavljanjem na sva četiri kotača osigurana je i agilnost, smanjen je krug okretanja. Automatski mjenjač sa šest brzina možda nije najbrži na svijetu i ne probire brzine najintuitivnije, ali je u konačnici solidan i ne umanjuje značajno akcijski potencijal ovoga vozila.
Motor/potrošnja goriva
Najsnažniji kompaktni dizeli, poput Golfa GTD ili Peugeota 2,0 BlueHDi, su snažniji, sa 185 i 180 KS, ali Renaultov mišićni deficit nije problem, jer relativno malena masa vozila, dizelska snaga i okretni moment nerijetko rezultiraju okretanjem kotača u prazno – osobito pri pokretanju automobila. Dakle, snaga kod dizelskih kompaktnih vozila nije ključ. Ovih 163 KS i 380 Nm okretnog momenta jamče brzu vožnju i pasivno-agresivnu podvojenost karaktera – možete voziti umjereno, a želite li brže, ovaj motor će se vrlo rado hvalisati zalihama snage. S umjerenom vožnjom Megane GT trošit će manje od šest litara goriva. Zvučna izloacija je gotovo odlična.
Završna riječ
S opremom GT idu sustav prepoznavanja prometnih znakova, sustav upozorenja o promjeni voznog traka I dobar hi-fi sustav. Uglavnom, ovo je primjer Gran Turismo automobila. Možda u klasi ima i boljih vozila (osobito premium modela), ali njihov program ključ u vrata stajat će vas mnogo više.