Toyota je toliko dugo gradila svoju priču o kvaliteti da je danas gotovo svejedeno koliko često obnavlja modele. Ovaj Yaris je u prodaji od 2011. godine, a to je prevedeno na ljudski vijek kao da ste dočekali 110. rođendan sa svim zubima te svakoga popodneva na jogging ruti prestižete zapuhane profesore tjelesnog odgoja. Novost je dvobojna karoserija, ali mogla je ostati jednobojna, ma mogla se prodavati samo u crnoj i bijeloj boji i velike razlike ne bi bilo: ova Toyota bi se u svijetu i dalje prodavala poput namaza od lješnjaka ili piva za ljetnih mjeseci.
Interijer/tehnologija/multimedija
Promjene su danas brze pa biste pomislili da je Yaris platio danak svojoj zrelosti u držanju koraka za najnovijim multimedijskim rješenjima, ali vraga! Toyotina infotainment funkcionira kao da ga je skupina iseljenih IT-jevaca Hrvata jučer programirala u Irskoj ili negdje drugdje. Dakle, odlično. S opcijskom navigacijom, povezivošću s mobitelima (to je danas vjerojatno najvažnije) te solidnim zvukom sve je na razini boljih malih gradskih automobile. OK, sve osim činjenice da ugrađeni softver neće pročitati sve glazbene datoteke. Jedna od Yarisovih odlika jest prostrana kabina u koju će bez problema sjesti četiri odrasle osobe. Aktivnosigurnosnih uređaja moglo bi biti više, a I prtljažnik je tek korektnih dimenzija – u ovoj klasi nova vozila nude malo više i to je jedina ključna razlika.
U vožnji/udobnost
Toyota na mnogim modelima svjesno žrtvuje sportske vozne osobine upravo zbog komfora i Yaris tu nije iznimka. U zavojima će sporije reagirati, odnosno dulje će prebacivati masu s jedne na drugu stranu, ali mekši amortizeri nemaju značajniji utjecaj na samu sigurnost vožnje. Putnicima će se taj komfor svidjeti, a vozač će sportske apetite morati zadovoljiti negdje drugdje. Možda najbolje na haklu s prijateljima ili uplatom satova boksa, juda ili drugog kontaktnog sporta. Vremena ludovanja na cesti su prošlost i passé su kao frizura fudbalerka ili jastučići na sakoima.
Motor/potrošnja goriva
Atmosferski 1,5-litreni motor troši oko 6,3 litre, vrlo je živahan, pogotovo kad mu pogodite omiljeno polje rada od 2500 do 4000 o/min, kad zvučnu kulisu prate i živahna ubrzanja. Rijedak je to danas primjer atmosferskog benzinskog motora, ali Toyota je pronašla način kako da cijeli koncept učini jeftinijim (i za održavanje), a da ne pate potrošnja i performanse. Malo ćete pati zbog bučnog motora, ali to nije do njega, već do izolacije, koja bi mogla biti bolja.
Završna riječ
Gotovo ništa na Yarisu ne budi osobite emocije, ali po ovoj cijeni niti jedan drugi proizvođač nema recept za ekstatični napad na osjetila. Mali gradski automobil po potrebi može biti i obiteljski, interijer je prostran, a samo je potrebno biti domišljat s prtljagom. Putujete li na odmor, na primjer, punicu možete ostaviti kod kuće i riješili ste problem.