Želite li preuzeti Volkswagen? Ne, hvala!

Ford je nakon Drugog svjetskog rata propustio povijesnu priliku da bez financijske naknade postane vlasnik Volkswagena. Tvrtka iz Wolfsburga bila je na nesigurnom terenu i u ruševinama. Nakon kraćeg razmišljanja Fordove uprave ponuda je odbijena

Da vas danas netko pita biste li preuzeli kontrolni paket dionica Applea za otprilike dvjesto kuna prvo biste se uvjerili u psihičko zdravlje osobe koja vam je to predložila, a potom i u vlastito. Onda biste otišli na bankomat i minus na tekućem računu povećali s dvije tisuće kuna na dvije tisuće i dvjesto kuna. K vragu, isplati se. Ford nema takvu sreću da mu po diskontnoj cijeni ponude današnji Volkswagen koji vrijedi milijarde eura, ali mu je sugerirano da ga preuzme nakon Drugog svjetskog rata, kad je njemački div bio patuljak u ruševinama. Postojao je samo nacrt i skromni proizvodni proces nečega što se zvalo KdF-Wagen i proizvedeno je u svega 210 primjeraka prije nego li je tvornica prestala s radom uslijed savezničkih bombardiranja i ratne prenamjene. Snaga kroz užitak je prijevod kratice KdF osmišljene u uredu nacističkog diktatora Adolfa Hitlera, a nakon rata nije bilo ni snage ni užitka. Tvornica u Wolfsburgu je završila u britanskom okupacijskom sektoru, a interesa za kupnju gotovo besplatne tvrtke nije bilo. Za preuzimanje su 1947. godine prvo upitani ljudi iz Rootes grupe (proizvođači Hilmana, Humbera i Sunbeama), ali njih nije zanimala njemačka avantura, a u KdF-Wagenu nisu vidjeli komercijalni potencijal. Britanska uprava nije znala što učiniti s tvornicom pa su 1948. godine uspostavljeni kontakti s Fordom. Henry Ford II i predsjednik uprave tvrtke Ernest Breech došli su na sastanak s Britancima i potonji je u jednom trenutku rekao vlasniku:

– Gospodine Ford, mislim da ovo što su nam ponudili ne vrijedi ništa!

Sad bi bilo najlakše tadašnje Fordove čelnike optužiti za diletantizam, ali treba biti iskren i napomenuti da je tvornica u Wolfsburgu bila udaljena svega nekoliko kilometara od sovjetske okupacijske zone, a planirati geografski riskantan biznis u vrijeme Hladnog rata koji je imao tendenciju usijanja nije imalo smisla. Britanci su tvornicu predali na upravljanje njemačkom inženjeru Heinrichu Nordhoffu, a sve ostalo nakon toga je priča o uspjehu. KdF Wagen je postao Buba, došao je Golf…, a baš ovih dana, sedamdeset godina kasnije, Volkswagen i Ford pregovaraju o poslovnoj suradnji.