Vozili smo Ford Fiestu Active i ST: Nastavak odlične priče

S gotovo dva centimetra povišenim ovjesom, Fiesta Active ne gubi mnogo na voznim osobinama, a dobiva na iskoristivosti u različitim uvjetima

SUV manija traje i dalje pa mnogi proizvođači pokušavaju učiniti sve ne bi li i ne-SUV-ove približili toj klasi. S Fiestom je Ford učinio isti korak – povisio je za 18 milimetara, dodao joj plastične ukrase i pretvorio u mali pseudoterenac. Izgled je tu, a kakav je ukupan proizvod? Naravno, bez pogona na sva četiri kotača ova Fiesta neće na radikalne off-road podloge, ali tamo neće ni više od 90 posto današnjih SUV-ova – pa čak i s pogonom na sve kotače.

Vizualno se Active paket čini dobrim mamcem, Fiesti je dodao malo agresivnosti, toliko potrebne u ovom današnjem svijetu opterećenom vizualnom pojavnošću, a i SUV-ovima, kao ekstenzijom takvih razmišljanja. Interijer je moderan, a Ford je napokon kreirao i infotainment sustav koji ne zaostaje za konkurencijom. Osobito treba pohvaliti opcijski Bang&Olufsen glazbeni sustav, koji kvalitetom nadilazi klasu malih gradskih automobila (vrhunsko pojačalo i zvučnici).

Fordov šef europskog dizajnerskog studija Amko Leenarts model Active vidi kao idealan za mlade dinamične osobe, ali gotovi svaki dizajner u gotovo svakom automobilskom brendu će vam reći da radi vozila za mlade dinamične osobe s trunkicom buntovništva u sebi. To su marketinške priče, a neovisno o demografiji kojoj je namijenjena Fiesta Active, treba spomenuti da je doista riječ o kvalitetnom vozilu, čak i kandidatu za ocjenu odličan. Razlog je jednostavan – bazna Fiesta je iznimna platforma jer u startu dobivate superiorne vozne osobine koje tih malo manje od dva centimetra povišenja nije pretjerano narušilo. Tek je malo više naginjanja u zavojima zbog povećanog težišta, ali superiorna upravljivost je ostala. S druge strane, sad je tu i doista uzorna udobnost u vožnji. Doista, Ford u klasi Fieste i Focusa radi vozila koja mogu biti uzor drugima.

Pogona na sva četiri kotača nema, ali je tu tipka koja simulira najbolja rješenja u određenim uvjetima pa imate i tzv. klizavi mod vožnje na makadamu ili snijegu. Drugačiji odziv na papučicu gasa i mapiranje motora neće promijeniti karatker Fieste Activ i učiniti je kozom penjačicom po najtežim terenima. Ovaj Ford je automobil za grad, jer s dobro kalibriranim amortizerima i redukcijom buke gotovo bešumno upija brojne neravnine, a povišena karoserija pomoći će u boljem penjanju na povišena parkirališna mjesta, odnosno rubnike.

S četiri stupnja snage trocilindričnog benzinca i njegovom uzornom ekonomičnošću (najsnažniji motor sa 140 KS trošio je 6,5 litara u mješovitoj vožnji) gotovo da više i nema potrebe za dizelom, koliko god on moderan bio (a ponuđeni 1,5 TDCi s 85 KS je moderan). S benzincem je mnogo manje buke u kabini, a okretni moment i široki raspon okretaja u kojima je dostupan te benzince čine iznimo uporabljivima u svim uvjetima vožnje.

U svim modalitetima rada ovaj Ford je među najboljima u klasi – naravno, sve dok ga ne pokušate koristiti kao terensko vozilo. Plastični dodaci ipak su samo šminka, a onih 18 milimetara najbolje funkcionira u gradu. Novi model Acitve samo je nastavak kvalitetne priče koju je Ford započeo s novom Fiestom.

Ford je predstavio i sportsku verziju Fieste, model ST. S trocilindričnim turbomotorom obujma 1,5 litara i 200 KS (pri defenzivnoj vožnji jedan cilindar se deaktivira) ovo vozilo je na tragu drugih malih jurilica, poput Clija RS ili Pola GTI. Ono po čemu se Fiesta razlikuje je mogućnost nadoplate blokade prednjeg diferencijala i upravo s tom opcijom ona postaje superioran mali sportski automobil. Doista je zapanjujuće koliko su performansi, odnosno lateralne stabilnosti, Fordovi inženjeri uspjeli pronaći prilikom konstruiranja ovoga vozila. Fiesta ST je zalijepljena za cestu, stabilna je poput automobila s mnogo dužim međuosovinskim razmakom. Istodobno, direktni i precizni upravljač i mjenjač vožnju čine doista intenzivnim i involvirajućim iskustvom. Motor je također tehnološki tour de force s mnogo momenta i potrošnjom koja pri umjerenoj vožnji može pasti do 7,5 litara. Ubrzanje do 100 km/h je za 6,5 sekundi, a maksimalna brzina je 232 km/h.

 

Naš izbor: Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost

Masa: 1241 kg; Dimenzije (dxšxv): 406,8×175,6×149,8 cm; Prtljažnik: 311 l; Motor: turbobenzinski; Obujam: 999 ccm; Snaga: 74 kW/100 KS pri 6500 o/min; Moment: 170 Nm pri 1500 o/min; Ubrzanje: 11 s od 0 do 100 km/h; Najveća brzina: 181 km/h; Potrošnja: 5,0 l/ 100 km