













Od BMW-a trojke kockice pa sve do danas mnogo toga se promijenilo. Umjesto stotinjak metara žica danas u limuzinama poput serije 3 imate dva kilometra raznih žica (raj za skupljače sekundarnih sirovina), a promijenilo se i još nešto. Naime, osamdesetih godina prošlog stoljeća korejski proizvođači počeli su se stidljivo pojavljivati na inozemnim tržištima s vozilima čiji je doticaj s modernim strujanjima bio, blago rečeno, diskutabilan. Nasukani na jalovim, zastarjelim tehničkim rješenjima, nerijetko su izazivali podsmjeh. Fast forward na 2018. godinu i ništa nije kao nekada. BMW serije 3 još je tu i, čini se, bit će zauvijek, ali njemu i njegovim njemačkim konkurentima pridružili su se i drugi, a tu je i gost iz Koreje. Kia ima igrača u najatraktivnijoj klasi automobila, onoj u kojoj se, unatoč najezdi skakavaca, oprostite SUV-ova, još demonstrira prestiž. Sportske limuzine srednje klase, poput BMW-a serije 3 ili kupeovske serije 4, odnosno Volkswagenova Passata, a danas i Arteona, bili su ključni igrači u stvaranju automobilskih carstava. Kia je željela dokazati da i ona može stvoriti konkurentan automobil u ovoj klasi i ono što je bilo najavljivano u teoriji pokazano je u praksi. Stinger je nizak, atraktivan, pomalo predizajniran (fake news, fake otvori za zrak na poklopcu motora su pomalo pretjerani), vizulano moćan model.
Interijer/tehnologija/multimedija
Jednom davno, sredinom devedesetih prijatelj je imao Kiju Sephiju i središte njezinog tehnološkog univerzuma bio je radiokazetofon. To je bilo sve. Ok, i brisači prednjeg stakla bili su na struju. Sa serijskom i opcijskom opremom testna Kia Stinger ima toliko toga da bi, prodate li je kao rabljenu u inozemstvo, hrvatski izvoz u onom najnaprednijem tehnološkom sektoru sigurno porastao za neki postotni poen. Sustav koji zadržava vozilo u prometnom traku radi onako kako to na premium automobilu mora biti – bez greške. Navigacija, povezivost s mobitelima…, sve funkcionira, a Harman/Karodon glazbeni sustav besprijekorno reproducira sve što poželite. Jedine zamjerke moderno oblikovanom interijeru (s vrhunskim materijalima) su praktične prirode: nizak krov na stražnjoj klupi i plitak prtljažnik.
U vožnji/udobnost
Stinger je bazično automobil sa stražnjim pogonom, a ovaj testni model dolazi s pogonom na sva četiri kotača, što mu osigurava stabilnost u teškim vremenskim uvjetima poput kiše ili snijega. Unatoč velikoj masi, ova Kia je dinamična, mijenja smjer uvjerljivo i zadržava stabilnost, a vozač je zbog niskog položaja sjedenja i preciznog upravljača doista u povlaštenom položaju. Upravljač je direktan, u njegovom okretanju nema niti milimetra praznog hoda, a njegove karakteristike i osobine pogona vozaču će biti injekcija samopouzdanja, jer ćete u svakom trenutku, držeći ruke na kožom prekrivenom obruču, osjetiti što se događa s vozilom. Osamstupanjski automatski mjenjač korejske proizvodnje ne zaostaje za europskom konkurencijom, intuitivan je i brz.
Motor/potrošnja goriva
Turbodizelski motor s 200 KS doista se (nominalno) razmeće mišićima, a s potrošnjom od 7,5 litara u prosjeku tek je malo rastrošniji od prosjeka u ovoj klasi – što nije neki veliki nedostatak. Brzim prebrojavanjem stupnjeva prijenosa mjenjača i pritiskom na pedalu gasa osjeti se njegova snaga. Krajnja brzina 230 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 7,6 sekundi naglašavaju taj potencijal motora. Naravno, sve te granice su danas potpuno besmislene, jer je i u ovakvoj limuzini najljepše voziti 130, 140 km/h na autocesti. Veći nedostatak je njegova buka, koju u Kiji nisu dovoljno dobro reducirali, pa je pri paljenju dosta abrazivne akustične podloge i vibracija. U tom kontekstu benzinski motor je bolji izbor.
Završna riječ
S napadom na BMW i ostale premium limuzine dolazi i cijena. Uspoređujući njemačku konkurenciju, odnosno motore i opremljenost, Stinger je ipak nešto jeftiniji, ali ne puno. Dani diskontnih Kia su prošlost. Pohvalno je što, za razliku od Nijemaca, Stinger uglavnom dolazi opremljen, pa nema neugodnih iznenađenja. Znate, dođete u salon kupiti automobil za trideset tisuća eura, a kad konfigurirate sve što želite, završite s računom od pedeset, šezdeset tisuća. Tu je Kia maksimalno poštena.