Kia Stinger 2,2 CRDi AWD GT Line

Korejski express – ozbiljan suparnik seriji 3 i C klasi

U klasi u kojoj gospodari BMW serije 3 sve je više legitimnih konkurenata – a i Kia Stinger je jedan od njih

Cijena: 539.799 kuna

Od BMW-a trojke kockice pa sve do danas mnogo toga se promijenilo. Umjesto stotinjak metara žica danas u limuzinama poput serije 3 imate dva kilometra raznih žica (raj za skupljače sekundarnih sirovina), a promijenilo se i još nešto. Naime, osamdesetih godina prošlog stoljeća korejski proizvođači počeli su se stidljivo pojavljivati na inozemnim tržištima s vozilima čiji je doticaj s modernim strujanjima bio, blago rečeno, diskutabilan. Nasukani na jalovim, zastarjelim tehničkim rješenjima, nerijetko su izazivali podsmjeh. Fast forward na 2018. godinu i ništa nije kao nekada. BMW serije 3 još je tu i, čini se, bit će zauvijek, ali njemu i njegovim njemačkim konkurentima pridružili su se i drugi, a tu je i gost iz Koreje. Kia ima igrača u najatraktivnijoj klasi automobila, onoj u kojoj se, unatoč najezdi skakavaca, oprostite SUV-ova, još demonstrira prestiž. Sportske limuzine srednje klase, poput BMW-a serije 3 ili kupeovske serije 4, odnosno Volkswagenova Passata, a danas i Arteona, bili su ključni igrači u stvaranju automobilskih carstava. Kia je željela dokazati da i ona može stvoriti konkurentan automobil u ovoj klasi i ono što je bilo najavljivano u teoriji pokazano je u praksi. Stinger je nizak, atraktivan, pomalo predizajniran (fake news, fake otvori za zrak na poklopcu motora su pomalo pretjerani), vizulano moćan model.

9/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Jednom davno, sredinom devedesetih prijatelj je imao Kiju Sephiju i središte njezinog tehnološkog univerzuma bio je radiokazetofon. To je bilo sve. Ok, i brisači prednjeg stakla bili su na struju. Sa serijskom i opcijskom opremom testna Kia Stinger ima toliko toga da bi, prodate li je kao rabljenu u inozemstvo, hrvatski izvoz u onom najnaprednijem tehnološkom sektoru sigurno porastao za neki postotni poen. Sustav koji zadržava vozilo u prometnom traku radi onako kako to na premium automobilu mora biti – bez greške. Navigacija, povezivost s mobitelima…, sve funkcionira, a Harman/Karodon glazbeni sustav besprijekorno reproducira sve što poželite. Jedine zamjerke moderno oblikovanom interijeru (s vrhunskim materijalima) su praktične prirode: nizak krov na stražnjoj klupi i plitak prtljažnik.

9/10

U vožnji/udobnost

Stinger je bazično automobil sa stražnjim pogonom, a ovaj testni model dolazi s pogonom na sva četiri kotača, što mu osigurava stabilnost u teškim vremenskim uvjetima poput kiše ili snijega. Unatoč velikoj masi, ova Kia je dinamična, mijenja smjer uvjerljivo i zadržava stabilnost, a vozač je zbog niskog položaja sjedenja i preciznog upravljača doista u povlaštenom položaju. Upravljač je direktan, u njegovom okretanju nema niti milimetra praznog hoda, a njegove karakteristike i osobine pogona vozaču će biti injekcija samopouzdanja, jer ćete u svakom trenutku, držeći ruke na kožom prekrivenom obruču, osjetiti što se događa s vozilom. Osamstupanjski automatski mjenjač korejske proizvodnje ne zaostaje za europskom konkurencijom, intuitivan je i brz.

7/10

Motor/potrošnja goriva

Turbodizelski motor s 200 KS doista se (nominalno) razmeće mišićima, a s potrošnjom od 7,5 litara u prosjeku tek je malo rastrošniji od prosjeka u ovoj klasi – što nije neki veliki nedostatak. Brzim prebrojavanjem stupnjeva prijenosa mjenjača i pritiskom na pedalu gasa osjeti se njegova snaga. Krajnja brzina 230 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 7,6 sekundi naglašavaju taj potencijal motora. Naravno, sve te granice su danas potpuno besmislene, jer je i u ovakvoj limuzini najljepše voziti 130, 140 km/h na autocesti. Veći nedostatak je njegova buka, koju u Kiji nisu dovoljno dobro reducirali, pa je pri paljenju dosta abrazivne akustične podloge i vibracija. U tom kontekstu benzinski motor je bolji izbor.

8/10

Završna riječ

S napadom na BMW i ostale premium limuzine dolazi i cijena. Uspoređujući njemačku konkurenciju, odnosno motore i opremljenost, Stinger je ipak nešto jeftiniji, ali ne puno. Dani diskontnih Kia su prošlost. Pohvalno je što, za razliku od Nijemaca, Stinger uglavnom dolazi opremljen, pa nema neugodnih iznenađenja. Znate, dođete u salon kupiti automobil za trideset tisuća eura, a kad konfigurirate sve što želite, završite s računom od pedeset, šezdeset tisuća. Tu je Kia maksimalno poštena.

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 2199 ccm, snaga 147 kW/200 KS pri 3800 o/min, okretni moment 440 Nm od 1750 do 2750 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 483x187x140 cm, međuosovinski razmak 290,5 cm, prtljažnik 406 l, spremnik goriva 60 l, masa 1849 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga multilink

MJENJAČ

automatski osambrzinski

PERFORMANSE

najveća brzina 230 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,6 s

POTROŠNJA

5,6/6,4/7,9 l/100 km

EMISIJA CO2

169 g/km

EuroNCAP

*****

Vozne osobine
Kvaliteta
Performanse

Buka motora
Prtljažnik