Hondina dizajnerska nekonzistentnost jedna je od onih rijetkih pojava koje konfekcijski unificiranu automobilsku industriju čine zanimljivom. Naprimjer, novi Civic nema ništa zajedničko sa starim modelom, temeljito je izmijenjen. Takav zaokret san je svakoga plastičnoga kirurga koji nakon jedne sveobuhvatne operacije pacijenta ili pacijentice može kupiti kuću u podsljemenskoj zoni, ali u automobilskoj industriji je veoma riskantan. Hoće li se Hondi isplatiti? Vrijeme će pokazati.
Interijer/tehnologija/multimedija
Trebalo bi posjesti Hondinog dizajnera interijera i pitati ga zbog čega diskriminira visoke osobe. Naime, vozačevo mjesto je primjer lijepo uređenog okruženja, s jednom malom opaskom: korpulentniji će nažuljati koljena na plastiku s desne i lijeve strane. Nedostacima treba dodati i multimedijski uređaj – njemu manjka preglednosti i brzine. Prednosti koliko hoćete, od aktivnosigurnosnog paketa kakvoga se ne bi posramio niti mnogo skuplji automobil (sustav upozorenja na opasnost od frontalnog sudara, sustav detekcije i praćenja prometnog traka, sustav upozorenja pri napuštanju prometnog traka, sustav izbjegavanja izlijetanja) pa do doista raskošnog prostora za suvozače i putnike na stražnjoj klupi te prtljažnika.
U vožnji/udobnost
Obilježje Civica je prije svega superioran spoj uvjerljivih voznih osobina i udobnosti, koji govori da zbog jednoga ne morate žrtvovati drugo. S preciznim upravljačem, niskim težištem i odlično tuniranim ovjesom Civic je vozilo koje obožava promjene smjera i u njima pokazuje zavidnu stabilnost. Na nekoj brdskoj cesti impresionira mirnoćom i pouzdanošću, a na autocesti pokazuje stabilnost pri visokim brzinama. Sve to prati i visoki komfor.
Motor/potrošnja goriva
Stup srama ili stup sramote nekada je bilo poznato sredstvo kažnjavanja u obliku stupa ili platforme na koju je kažnjenik najčešće na glavnom ili nekom prometnom gradskom trgu privezan javno prikazivan i izvrgavan ruglu – tako zbori Wikipedia. Dizelski motor je idealan kandidat za stupove srama u ekološki osviještenim europskim metropolama premda nitko ne želi vidjeti da i električni automobili imaju svoj ciklus zagađenja (gdje kasnije s baterijama, kako proizvesti struju, progresivna Norveška hvali se velikim brojem el. vozila, a jedan je od najvećih izvoznika nafte i tako dalje). Istina, dizelski motori nisu osobito čisti, ali jesu li to i električna vozila u zemlji poput, nama uvijek uzorne Njemačke koja 40 posto potražnje za strujom zadovoljava crnim stupovima dima, spaljujući ugljen u termoelektranama. Mnogo je licemjerja, a na dizelašima je da pate. Ovaj Hondin, međutim, jedan je od najboljih, on je sjajan izbor jer troši svega 4,6 litara goriva, tih je i obiluje snagom dovoljnom za sve zahtjeve svakodnevnog prometa. Njegovih moćnih 300 Nm okretnog momenta osjeti se pri ubrzanjima. Turbo rupa je začepljena, pa već od 1000 o/min imate fino nijansirano ubrzanje bez strelovitih izboja snage. Bravo, Honda!
Završna riječ
Neobičan dizajn, jedna velika primjedba po pitanju ergonomije, jedna manja zbog sporo prohodne multimedije. Sve ostalo čini Civic jednim od najboljih automobila u klasi, legitimnim konkurentom VW Golfu.