Alfisti svijet oko sebe doživljavaju poput crno-bijelog televizora. Nema tu boja, lijepih i živih nijansi, a funkcija svake Alfe Romeo je da tom otužnom okolišu udahne malo životne radosti. E sad, jesu li oni u pravu ili nisu, svatko će suditi, ali gotovo je nevjerojatno koliko pozornosti na cesti izaziva Alfa Romeo Stelvio. Za ovim SUV-om mnogi se okreću što znači da je talijanski proizvođač napravio dobar posao, barem što se dizajna tiče. A što je s ostalim?
Interijer/tehnologija/multimedija
Unutrašnjost je prostrana, pa se ovo vozilo u klasi BMW-a X3 i Audija Q5 nameće kao obiteljski izbor. Naravno, pod uvjetom da obitelj nema tri hipoteke, blokiran račun i nepodmirene režijske troškove unatrag posljednjih šest mjeseci. Za Stelvio treba imati novca. Materijali u unutrašnjosti bliži su premium segmentu vozila (mogli bi biti i malo bolji), a uređenje interijera moderno je i istodobno sportski jednostavno – s multifunkcijskim ekranom i velikim dugmetom pomoću kojega birate funkcije. Kao i većina drugih automobila Stelvio koči sam u slučaju opasnosti. Kod premium automobila bazična je oprema nerijetko tek polazna točka za zidanje kula i gradova. Tako je i sa Stelvijom, pa ćete za, recimo, bi-ksenon svjetla trebati doplatiti, ali barem je navigacija u serijskoj opremi. Kvalitetniji audio sustav također zahtijeva dodatni financijski napor.
U vožnji/udobnost
Ova verzija Stelvia jedna je od jeftinijih i opremljena je stražnjim pogonom te dizelskim motorom sa 180 KS. Tko želi više sigurnosti zimi i bolje terenske osobine birat će verziju 4×4. Ovako, Stelvio je pravi SUV za cestu, precizan je, ovjes je tvrđe podešen, ali ne do razine neudobnosti. S brzim osamstupanjskim automatskim mjenjačem i iznimno direktnim upravljačem sasvim je jasno da Stelvio ima ulogu udovoljiti vozačima, i to čini besprijekorno. Grad, otvorena cesta, autocesta, doista na svim mjestima impresionira stabilnošću, a pritom ne kompromitira udobnost. Jedni nedostatak je danak dizajnu, stražnje staklo spušteno je ukoso i male je površine, pa je i preglednost lošija.
Motor/potrošnja goriva
Motor je taman toliko snažan da niti u jednom trenutku snage ne manjka, a budete li umjereni, nagradit će vas i s potrošnjom sedam litara dizelskoga goriva u mješovitoj vožnji. Pritom, izolacija buke je bolja nego u limuzini Giuliji, koja je nastala na istoj platformi.
Završna riječ
Alfa Romeo estetski jamči ulaz u neko novo područje u kojem nema geometrijski preciznih njemačkih modela otpornih na emocije kao zaštitni prsluk na metke. Možda joj nedostaje pokoji sastojak – osobito njemački proizvođači znaju ugađati kupcima detaljima poput mekših obloga u unutrašnjosti – ali, ukupno gledajući, Stelvio je doista poseban.