Alfa Romeo Stelvio 2,2 Multijet Super

SUV sa sportskom dušom i lijepim dizajnerskim rješenjima

Stelvio estetski jamči ulaz u neko novo područje u kojem nema geometrijski preciznih njemačkih modela otpornih na emocije kao dobra kabanica na kišu

Cijena: 338.200 kuna

Alfisti svijet oko sebe doživljavaju poput crno-bijelog televizora. Nema tu boja, lijepih i živih nijansi, a funkcija svake Alfe Romeo je da tom otužnom okolišu udahne malo životne radosti. E sad, jesu li oni u pravu ili nisu, svatko će suditi, ali gotovo je nevjerojatno koliko pozornosti na cesti izaziva Alfa Romeo Stelvio. Za ovim SUV-om mnogi se okreću što znači da je talijanski proizvođač napravio dobar posao, barem što se dizajna tiče. A što je s ostalim?

7/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Unutrašnjost je prostrana, pa se ovo vozilo u klasi BMW-a X3 i Audija Q5 nameće kao obiteljski izbor. Naravno, pod uvjetom da obitelj nema tri hipoteke, blokiran račun i nepodmirene režijske troškove unatrag posljednjih šest mjeseci. Za Stelvio treba imati novca. Materijali u unutrašnjosti bliži su premium segmentu vozila (mogli bi biti i malo bolji), a uređenje interijera moderno je i istodobno sportski jednostavno – s multifunkcijskim ekranom i velikim dugmetom pomoću kojega birate funkcije. Kao i većina drugih automobila Stelvio koči sam u slučaju opasnosti. Kod premium automobila bazična je oprema nerijetko tek polazna točka za zidanje kula i gradova. Tako je i sa Stelvijom, pa ćete za, recimo, bi-ksenon svjetla trebati doplatiti, ali barem je navigacija u serijskoj opremi. Kvalitetniji audio sustav također zahtijeva dodatni financijski napor.

9/10

U vožnji/udobnost

Ova verzija Stelvia jedna je od jeftinijih i opremljena je stražnjim pogonom te dizelskim motorom sa 180 KS. Tko želi više sigurnosti zimi i bolje terenske osobine birat će verziju 4×4. Ovako, Stelvio je pravi SUV za cestu, precizan je, ovjes je tvrđe podešen, ali ne do razine neudobnosti. S brzim osamstupanjskim automatskim mjenjačem i iznimno direktnim upravljačem sasvim je jasno da Stelvio ima ulogu udovoljiti vozačima, i to čini besprijekorno. Grad, otvorena cesta, autocesta, doista na svim mjestima impresionira stabilnošću, a pritom ne kompromitira udobnost. Jedni nedostatak je danak dizajnu, stražnje staklo spušteno je ukoso i male je površine, pa je i preglednost lošija.

9/10

Motor/potrošnja goriva

Motor je taman toliko snažan da niti u jednom trenutku snage ne manjka, a budete li umjereni, nagradit će vas i s potrošnjom sedam litara dizelskoga goriva u mješovitoj vožnji. Pritom, izolacija buke je bolja nego u limuzini Giuliji, koja je nastala na istoj platformi.

8/10

Završna riječ

Alfa Romeo estetski jamči ulaz u neko novo područje u kojem nema geometrijski preciznih njemačkih modela otpornih na emocije kao zaštitni prsluk na metke. Možda joj nedostaje pokoji sastojak – osobito njemački proizvođači znaju ugađati kupcima detaljima poput mekših obloga u unutrašnjosti – ali, ukupno gledajući, Stelvio je doista poseban.

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 2143 ccm, snaga 133 kW/180 KS pri 3750 o/min, okretni moment 450 Nm pri 1750 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 468,7x190x167 cm, međuosovinski razmak 281,8 cm, prtljažnik 525 l, spremnik goriva 58 l, masa 1604 kg

OVJES

sprijeda dvostruka poprečna ramena, straga multilink

MJENJAČ

automatski osamstupanjski

PERFORMANSE

najveća brzina 210 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 7,6 s

POTROŠNJA

4,3/4,7/5,3 l/100 km

EMISIJA CO2

124 g/km

Euro NCAP

*****

Dizajn

Vozne osobine

Motor

Preglednost straga

Serijska oprema