I to je moguće: Sigurnosne ograde dovode do više stradalih u prometu

Istraživači iz Transport for London analizirali su podatke o nesrećama sa 70 lokacija diljem Londona gdje je sigurnosna ograda uklonjena. Njihova saznanja otkrila su da je broj smrtno stradalih ili teško ozlijeđenih pješaka na tim mjestima pao za 56 posto

Istraživanja pokazuju pad od 56 posto incidenata sa smrtnim ili ozbiljno ozlijeđenim pješacima nakon uklanjanja sigurnosnih ograda koje dijele pločnik od kolnika. Uklanjanje sigurnosnih ograda na pločnicima povezano je sa značajnim smanjenjem smrtnih slučajeva i ozljeda pješaka, otkrila je nova studija. Autori izvješća navode pomak u stavovima vozača nakon uklanjanja prepreka kao mogući razlog za pad broja nesreća.

Istraživači iz Transport for London analizirali su podatke o nesrećama sa 70 lokacija diljem Londona gdje je sigurnosna ograda uklonjena. Njihova saznanja otkrila su da je broj smrtno stradalih ili teško ozlijeđenih pješaka na tim mjestima pao za 56 posto. Taj pad mnogo je veći nego ukupan pad stope smrtnosti ili ozljeđivanja pješaka na cijeloj cestovnoj mreži Londona. Ukupna stopa je smanjena za samo 14 posto tijekom istog trogodišnjeg razdoblja istraženog u izvješću. Sam Wright, inženjer TfL-a (Transport for London) zadužen za uklanjanje ograda u Londonu izjavio je da ograde mogu ponekad davati vozaču viziju „tunela” i osjećaj da su pješaci sigurni iza njih.

– Bez ograde ljudi imaju tendenciju da prijeđu cestu na više mjesta. Premda je to opasnije, osjećaj da pješaci mogu izaći na cestu iz bilo kojeg smjera čini se da djeluje na vozače koji na takvim mjestima usporavaju i obraćaju pozornost.

Eto, premda su pješaci bez ograda nesigurniji i mogu prijeći cestu na bilo kojem dijelu, čini se da su tako ipak sigurniji. Djeluje kao oksimoron? Da, ali je u ovom slučaju i istina.