







Mrzim premium automobile, mrzim Mercedes, mrzim, premium automobile, mrzim Mercedes… – u jednoj fazi života, prije petnaestak godina gotovo revolucionarnim zanosom prezirao sam sve što je skupo i ima miris naftalinske tradicije. Kao svojevrsni automobilski punker živio sam opasno, odbijajući sve te vrijednosti. Međutim, na životnom tajmlajnu nedvojbeno dolazi zrelost, a i, radeći posao koji radim, povremeno se moji putovi križaju s Mercedesima i – oh, kako se vremena mijenjaju! Osim promjena u vlastitom vrijednosnom sklopu modificirao se i Mercedes-Benz (sigurno ne zbog mojih razmišljanja), pa više ne pokušava samo transportno zbrinuti visoki menadžment i dobrostojeće umirovljenike, nego gleda šire. Danas Mercedes iz svog visokokalibarskog marketinškog oružja puca i na mlađe vozače, a C klasa je najbolji primjer. Tamo gdje su prije bila dizajnerska rješenja koja bi dobila plebiscitarnu podršku u domu umirovljenika, danas je moderna interpretacija limuzine.
Interijer/tehnologija/multimedija
Opet ću krenuti s mržnjom: mrzio sam i drvene obloge u unutrašnjosti, kao ultimativni primjer ekscesa – mjesta na kojima se sljubljuju plastika i drvene planjke uglavnom nisu osobito uzbudljiva. Ali, u ovoj C klasi Mercedes je savršeno izveo formu furnira na središnjoj konzoli u oblogama vrata, pa toj profanosti nema niti traga. Digitalna instrumentna ploča i widescreen multimedijski ekran pregledni su i moderni. Opcija za konfiguriranje je više nego što ćete ikad imati volje istraživati, ali do najvažnijih podataka o potrošnji, navigaciji, a potom i o opcijama aktivne sigurnosti i multimedije ćete brzo dosurfati. Dizajnerski sklad upotpunjuju kromirane rešetke zvučnika, sustava s potpisom njemačkog hi-end stručnjaka Burmestera, za čija kućna pojačala možete izdvojiti i više od 200 tisuća eura. Naravno, zvuk je kvalitetan i dinamičan. Tu je još i tamnosmeđa koža na sjedalima kao posljednji argument modernoj eleganciji. Prostor straga i prtljažnik (480 litara) mogli bi biti malo izdašniji, a na ta pitanja će sigurno odgovoriti sljedeća generacija C klase. Po čemu se premium automobili razlikuju od onih nepremium? Moglo bi se nabrajati, ali u slučaju C klase svako zatvaranje vrata proizvodi duboki zvuk, dok se kad zalupite vrata na nekom jeftinijem automobilu imate osjećaj kao da slušate kockanje prstima po nogama Limenka iz Čarobnjaka iz Oza.
U vožnji/udobnost
Što biste izabrali: Sport, Sport +, Comfort, Eco… To su sve načini vožnje, ali i konfiguriranja ovjesa. Apsolutni je pobjednik Comfort s kojim se vožnja pretvara u ugađanje vlastitom umornom tijelu. Pogon na stražnja kotače znači da su oni prednji predviđeni samo za upravljanje, pa je i ono mnogo efikasnije. ESP je na maksimalnom oprezu, pa su preupravljanja iznimno rijetka, odnosno javit će se tek u najekstremnijim uvjetima, poput kiše ili poledice. Dakle, s opcijom Comfort C klasa je cestovni kruzer, podatan i mekan, ali i dovoljno fokusiran da u zavojima odradi potreban posao, odnosno zadrži stabilnost. Sport i Sport + osobito pretvaraju u C klasu iz pitomog janjeta u gladnoga tigra, ovjes je tvrđi, baš kao i upravljač. Cijela karoserija postaje dinamički usredotočena, a na otvorenoj cesti ta se sposobnost osjeti dodatnom stabilnošću. Devetbrzinski automatski mjenjač jedan je od najboljih – zbog toga što neprimjetno izabire odgovarajuće stupnjeve prijenosa, a u ekstremnim situacijama, kad vam treba brza reakcija i snaga za pretjecanja, strelovito pronalazi odgovarajuća rješenja. Redukcija buke u vožnji je izvedena preciznošću kojom japanski brzi vlak Shinkansen dolazi na predviđene stanice. Bez greške.
Motor/potrošnja goriva
Slovno-brojčani kod C 220 CDI uvijek je skrivao najprodavaniji model, sad je to 220 d. Uz njega ide kvalitetan dizelski motor, s kojim cijena C klase neće skočiti tamo gdje počinje sfera dobitnika na lotu, tajkuna, vlasnika boljih IT tvrtki i sličnih individualaca ili tvrtki kojima sto tisuća eura neće prouzročiti brže lupanje srca i povišeni tlak. Umjesto legendarnog i pomalo zastarjelog 2,1-litrenog dizelaša na svjetlima pozornice pojavio se novi igrač, dvolitreni motor sa 194 KS i 400 Nm okretnog momenta. Već ove brojke idu u prilog zdravim performansama, a u kombinaciji s brzim mjenjačem C 220 d doista ne pokazuje deficit snage niti u jednom trenutku. To pokazivanje mišića prati i jedan ugodan podatak, onaj o 5,6 litara prosječne potrošnje. Doista lijepo. Jedini manji nedostatak je bučniji rad odmah nakon startanja.
Završna riječ
Da, Mercedes je i premium je, ali danas ta dva pojma nemaju isto značenje kao i prije petnaestak godine. C klasa je sjajan automobil, odnosno limuzina srednje klase. Lijepo ga je gledati i voziti. Više od toga na treba dodavati, tko ima 500 tisuća kuna za automobil, ovdje ih može lijepo potrošiti. (J. Pech)