Mercedes-Benz C 200 d Sky Edition

Najbolje od svega: udobna i fokusirana limuzina

Mercedes-Benz C klasa je sjajan automobil, odnosno limuzina srednje klase, a ova verzija s dvolitrenim dizelskim motorom sigurno će biti najprodavanija

Cijena: 500.330 kuna

Mrzim premium automobile, mrzim Mercedes, mrzim, premium automobile, mrzim Mercedes… – u jednoj fazi života, prije petnaestak godina gotovo revolucionarnim zanosom prezirao sam sve što je skupo i ima miris naftalinske tradicije. Kao svojevrsni automobilski punker živio sam opasno, odbijajući sve te vrijednosti. Međutim, na životnom tajmlajnu nedvojbeno dolazi zrelost, a i, radeći posao koji radim, povremeno se moji putovi križaju s Mercedesima i – oh, kako se vremena mijenjaju! Osim promjena u vlastitom vrijednosnom sklopu modificirao se i Mercedes-Benz (sigurno ne zbog mojih razmišljanja), pa više ne pokušava samo transportno zbrinuti visoki menadžment i dobrostojeće umirovljenike, nego gleda šire. Danas Mercedes iz svog visokokalibarskog marketinškog oružja puca i na mlađe vozače, a C klasa je najbolji primjer. Tamo gdje su prije bila dizajnerska rješenja koja bi dobila plebiscitarnu podršku u domu umirovljenika, danas je moderna interpretacija limuzine.

9/10

Interijer/tehnologija/multimedija

Opet ću krenuti s mržnjom: mrzio sam i drvene obloge u unutrašnjosti, kao ultimativni primjer ekscesa – mjesta na kojima se sljubljuju plastika i drvene planjke uglavnom nisu osobito uzbudljiva. Ali, u ovoj C klasi Mercedes je savršeno izveo formu furnira na središnjoj konzoli u oblogama vrata, pa toj profanosti nema niti traga. Digitalna instrumentna ploča i widescreen multimedijski ekran pregledni su i moderni. Opcija za konfiguriranje je više nego što ćete ikad imati volje istraživati, ali do najvažnijih podataka o potrošnji, navigaciji, a potom i o opcijama aktivne sigurnosti i multimedije ćete brzo dosurfati. Dizajnerski sklad upotpunjuju kromirane rešetke zvučnika, sustava s potpisom njemačkog hi-end stručnjaka Burmestera, za čija kućna pojačala možete izdvojiti i više od 200 tisuća eura. Naravno, zvuk je kvalitetan i dinamičan. Tu je još i tamnosmeđa koža na sjedalima kao posljednji argument modernoj eleganciji. Prostor straga i prtljažnik (480 litara) mogli bi biti malo izdašniji, a na ta pitanja će sigurno odgovoriti sljedeća generacija C klase. Po čemu se premium automobili razlikuju od onih nepremium? Moglo bi se nabrajati, ali u slučaju C klase svako zatvaranje vrata proizvodi duboki zvuk, dok se kad zalupite vrata na nekom jeftinijem automobilu imate osjećaj kao da slušate kockanje prstima po nogama Limenka iz Čarobnjaka iz Oza.

10/10

U vožnji/udobnost

Što biste izabrali: Sport, Sport +, Comfort, Eco… To su sve načini vožnje, ali i konfiguriranja ovjesa. Apsolutni je pobjednik Comfort s kojim se vožnja pretvara u ugađanje vlastitom umornom tijelu. Pogon na stražnja kotače znači da su oni prednji predviđeni samo za upravljanje, pa je i ono mnogo efikasnije. ESP je na maksimalnom oprezu, pa su preupravljanja iznimno rijetka, odnosno javit će se tek u najekstremnijim uvjetima, poput kiše ili poledice. Dakle, s opcijom Comfort C klasa je cestovni kruzer, podatan i mekan, ali i dovoljno fokusiran da u zavojima odradi potreban posao, odnosno zadrži stabilnost. Sport i Sport + osobito pretvaraju u C klasu iz pitomog janjeta u gladnoga tigra, ovjes je tvrđi, baš kao i upravljač. Cijela karoserija postaje dinamički usredotočena, a na otvorenoj cesti ta se sposobnost osjeti dodatnom stabilnošću. Devetbrzinski automatski mjenjač jedan je od najboljih – zbog toga što neprimjetno izabire odgovarajuće stupnjeve prijenosa, a u ekstremnim situacijama, kad vam treba brza reakcija i snaga za pretjecanja, strelovito pronalazi odgovarajuća rješenja. Redukcija buke u vožnji je izvedena preciznošću kojom japanski brzi vlak Shinkansen dolazi na predviđene stanice. Bez greške.

9/10

Motor/potrošnja goriva

Slovno-brojčani kod C 220 CDI uvijek je skrivao najprodavaniji model, sad je to 220 d. Uz njega ide kvalitetan dizelski motor, s kojim cijena C klase neće skočiti tamo gdje počinje sfera dobitnika na lotu, tajkuna, vlasnika boljih IT tvrtki i sličnih individualaca ili tvrtki kojima sto tisuća eura neće prouzročiti brže lupanje srca i povišeni tlak. Umjesto legendarnog i pomalo zastarjelog 2,1-litrenog dizelaša na svjetlima pozornice pojavio se novi igrač, dvolitreni motor sa 194 KS i 400 Nm okretnog momenta. Već ove brojke idu u prilog zdravim performansama, a u kombinaciji s brzim mjenjačem C 220 d doista ne pokazuje deficit snage niti u jednom trenutku. To pokazivanje mišića prati i jedan ugodan podatak, onaj o 5,6 litara prosječne potrošnje. Doista lijepo. Jedini manji nedostatak je bučniji rad odmah nakon startanja.

9/10

Završna riječ

Da, Mercedes je i premium je, ali danas ta dva pojma nemaju isto značenje kao i prije petnaestak godine. C klasa je sjajan automobil, odnosno limuzina srednje klase. Lijepo ga je gledati i voziti. Više od toga na treba dodavati, tko ima 500 tisuća kuna za automobil, ovdje ih može lijepo potrošiti. (J. Pech)

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1950 ccm, snaga 143 kW/194 KS od 3400 do 4800 o/min, okretni moment 400 Nm od 1600 do 2800 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 468,6x181x144,2 cm, međuosovinski razmak 284 cm, prtljažnik 480 l, spremnik goriva 41 l, masa 1585 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga multilink

MJENJAČ

automatski devetbrzinski

PERFORMANSE

najveća brzina 240 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 6,9 s

POTROŠNJA

4,8/5,1/5,8 l/100 km

EMISIJA CO2

136 g/km

Euro NCAP

*****

Udobnost
Luksuz u klasi
Performanse motora
Podvozje

Prostranost straga i prtljažnik