Nissan X-Trail 2,0 dCi X-Tronic 4WD Tekna

Tražili ste – vozite!

S novim dizelskim motorom u Nissan X-Trailu dolazi i više snage, ali 1,6-litrena verzija sasvim je dovoljna

Cijena: 358.965 kuna

Mnogo je kupaca u Europi kucalo na Nissanova vrata s jednom molbom: dajte nam snažniji dizelski motor! U vrijeme kad se na tržištu pojavila konkurentska Škoda Kodiaq, sasvim je razumljivo da su želju potencijalnih kupaca poslušali. Uz odlični 1,6-litreni dizelaš sa 130 KS, X-trail je dostupan i s dvolitrenim motorom sa 177 KS, a tu je mogućnost kupnje vozila s automatskim CVT mjenjačem, kojim je bila opremljena i testna verzija. X-Trail je i redizajniran, promjene su minimalne, pa je to i dalje robustan i kvalitetan SUV.

8/10

Interijer/tehnologija/multimedija

ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/CD/MP3, USB, AUX, Bluetooth, tempomat, navigacija, kožna sjedala, el. stakleni krov, el. namještanje sjedala, parkirni senzori, kamera za parkiranje, putno računalo, sustav upozorenja na frontalni sudar i automatskog kočenja, detekcija umora vozača, automatsko prepoznavanje znakova, sustav upozoravanja na vozila u mrtvom kutu, sustav za prepoznavanje objekata u pokretu prilikom vožnje unatrag – ovo je samo izvadak iz serijske opreme. Dakle, sve je tu i sve funkcionira onako kako to već ide s japanskim brendovima. Raskoš je i na stražnjoj klupi te u prtljažniku s 550 litara. X-Trail je nastao produžavanjem Qashqaija, a kako je taj model dugo na tržištu, već se vide određeni detalji kojima je potrebno osvježenje, poput premalenog ekrana infotainmenta, na primjer.

8/10

U vožnji/udobnost

X-Trail je u osnovi ostao isti SUV sa svim otprije poznatim vrlinama povećanog Qashqaija. Udoban je u vožnji (nameće se kao pravi automobil za duga putovanja), tih je, a s elektronski kontroliranim pogonom na sva četiri kotača sposoban je i za off-road izazove. Naravno, nemojte ga tjerati u ulogu klasičnog terenskog vozila. Nije Nissan Navarra, nema čelični okvir na koji naliježe karoserija, nema klasične blokade diferencijala, pa se samim time neće popeti tamo gdje se sunčaju divokoze. X-Trail funkcionira u brojnim ulogama, a autocesti je komforan, baš kao i na otvorenoj cesti. Inzistirate li na brzini, u zavojima će ipak tromije prebacivati masu. Ugodno iznenađenje je CVT mjenjač koji je programiran da radi poput klasičnog automatskog mjenjača pa nema onog auditivno ružnog zadržavanja u visokim okretajima pri snažnom dodavanju gasa.

6/10

Motor/potrošnja goriva

Što donosi novi dizelski motor? Prije svega, nominalno više snage, koja se u vožnji osjeti, ali ne dramatično više nego u odnosu na 1,6-litreni motor. Momenta je mnogo, pa su i prestizanja, na primjer, olakšana, ali sve to vrijedi i za slabiji agregat – samo u nešto manjoj mjeri. Ovaj motor u X-Trailu troši između 7,5 i 8 litara goriva što je solidno, a moglo bi biti i bolje (tu je 1,6 u prednosti sa svojih 6,5 litara).

7/10

Završna riječ

Treba li uzeti dvolitrenu dizelsku verziju u ozbiljno razmatranje prilikom kupnje? Ona ima svoje kvalitete, ali ako ne trčite za snagom, i 1,6-litrena verzija s ručnim mjenjačem ispunit će sve zadatke, a pritom biti ekonomičnija i jeftinija.

Tehničke karakteristike

MOTOR

turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1995 ccm, snaga 130 kW/177 KS pri 3750 o/min, okretni moment 380 Nm pri 2000 o/min

DIMENZIJE

dxšxv 464x182x171 cm, međuosovinski razmak 270,5 cm, prtljažnik 550 l, spremnik goriva 60 l, masa 1665 kg

OVJES

sprijeda McPherson, straga multilink

MJENJAČ

bezstupanjski CVT

PERFORMANSE

najveća brzina 196 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,2 s

POTROŠNJA

5,8/6,1/6,7 l/100 km

EMISIJA CO2

158 g/km

Euro NCAP

*****

Udobnost
Prostranost
Opremljenost

Snaga motora
Infotainment sustav