Raj za CO2: Zahvalite WLTP-u i padu prodaje dizela

Pedantni Britanci izračunali su da je emisija CO2 u rujnu bila najveća još od srpnja 2013. Ovoj informaciji potrebno je dodati da je riječ o prosječnoj emisiji automobila koji su na tamošnjem tržištu prodani u navedenome mjesecu

Blaženo je neznanje, jer s neznanjem dolazi i manjak brige za detalje, a u ovom slučaju radi se o emisijama štetnih plinova. Pedantni Britanci izračunali su da je emisija CO2 u rujnu bila najveća još od srpnja 2013. Ovoj informaciji potrebno je dodati da je riječ o prosječnoj emisiji automobila koji su na tamošnjem tržištu prodani u navedenome mjesecu. U rujnu je prosječna emisija po vozilu bila 128,3 grama po kilometru, dok je u kolovozu bila 122,9 grama po kilometru. 

Razlozi za povećanje su dvojaki. Jedan je kozmetičke prirode jer se tvornička potrošnja mjeri po novom WLTP ciklusu koji je mnogo realniji od prethodnog NEDC-a. Taj je podsjećao na alkoholičara koji odbija priznati svoju ovisnost pa uporno govori da dnevno popije samo jednu čašicu, hik! Dakle, s WLTP-om su došle realnije tvorničke brojke, a time i administrativni porast emisije CO2. Drugi razlog je praktičan, jer s cesta polako nestaju dizelaši, povećava se broj benzinaca, a oni emitiraju više CO2. S druge strane, dizelaši emitiraju svoj program dušikovih oksida koji su opasni za zdravlje. No emisija CO2 raste, baš kao i efekt staklenika. Možda stvar spase električni automobili, ali i tu struju nekako treba proizvesti, a s onim mlinčićima koje pokreće vjetar i solarnim panelima stvar neće biti dugoročno riješena. Dakle, ugljen ili nuklearna energija, a to su već neki drugi problemi.