Toyota Land Cruiser je terenac staroga kova oslobođen efemernih, nesvrsishodnih detalja. Na njemu je sve dizajnirano i konstruirano s nekim ciljem, pa ni izgled terenskog vozila nije slučajan, jer Land Cruiser doista jest terenac. Doista! Danas je to rijetkost, SUV-ovi obično izgledaju kao terenci, ali potjerajte ih u žitko blato i iz njega će vas gledati ljupko i nepomično poput malenog psića u kartonskoj kutiji.
Interijer/tehnologija/multimedija
Ovaj Land Cruiser će vas koštati više od devedeset tisuća eura! Kad je nešto skupo onda ne može biti oslobođeno najnovijih sadržaja. Tu je čak i veliki multimedijski ekran koji se spušta s krova i zabavit će mlađariju na dužim putovanjima. Nabavite im crtić PJ Masks i mirni ste (iz osobnog iskustva). Sve je u serijskoj opremi, potrebe za nadoplatama nema, a to SVE je doista bogato i uključuje navigaciju, LED svjetla, kamere koje pokrivaju 360 stupnjeva oko Land Cruisera, radarski tempomat te vrhunski audio sustav na kojem će Lokinova i Stavrosova momačka večer zvučati poput Brahmsove sonate. Šalu na stranu, grubi Land Cruiser je u duši mekan i učinit će sve da udovolji putnicima, a to čini i prostranom kabinom. Tek je treći red sjedala skučen, ali tamo će se ionako rijetko naći neki dijete ili osoba niže rasta. Sve ostale će taj treći red asocirati na priču o Pepeljugi, osobito na onaj dio s uskim cipelicama.
U vožnji/udobnost
Ispod karoserije koja se generacijama gotovo i ne mijenja krije se klasična čelična šasija, što uz stalni pogon na sva četiri kotača, redukciju prijenosa u mjenjaču te blokade središnjeg i stražnjeg diferencijala ovo vozilo čini nezaustavljivim na svim terenima (tu je i izbor načina vožnje na raznim podlogama). Dodajte tome i adaptivni ovjes koji je moguće povisiti, pa i kontrolu vožnje na nizbrdici i uzbrdici, pa vam se ni vrh Velebita neće činiti neosvojivim. Naravno, zbog svega navedenoga i robusnosti (koja uključuje i više od dvije tone mase), Land Cruiser ne asfaltu – a osobito u zavojima – nije najbrže vozilo ili najokretnije vozilo. No sa servo upravljačem i malo osjećaja vrlo brzo ćete upoznati njegove limite i shvatiti da najviše pruža u umjerenoj vožnji. Tad je jedan od najkomfornijih SUV-ova na tržištu (unatoč tom terenskom pedigreu).
Motor/potrošnja goriva
Ni 2,8-litreni turbodizelaš ne rasipa se snagom, ali ima je sasvim dovoljno, pogotovo kad pokrene ovo teško vozilo. Naime, Land Cruiser premašuje granicu od dvije tone, pa mu možda ipak nedostaje tridesetak KS, a to se najviše osjeti na početnom ubrzanju od 0 do 100 km/h, nimalo impresivnom nabiranju brzine uz zvučnu podlogu najlošijeg pjevača na Prvom pljesku (ovaj dizelaš je pri ubrzanjima, naime, malo bučniji). Potrošnja od devet litara goriva u mješovitoj vožnji je korektna. Automatik sa šest stupnjeva je brz i njemu nema većih zamjerki.
Završna riječ
Uglavnom, Land Cruiser je terenac staroga kova i nazivati ga SUV-om bila bi uvreda. Može mnogo toga, nije jeftin, ali ako tražite svestranost i možete si priuštiti izdvajanje više od 700 tisuća kuna za automobil – Land Cruiser je tu već desetljećima. Naravno, u Toyoti ga nisu zaboravili modernizirati, a mi nismo zaboravili da sa svakim Toyotinim proizvodom poslovično u paketu kupuje i kvaliteta. Land Cruiser se doima tako čvrsto kao da je napravljen iz jednoga komada kamena u podnožju planine Fuji. Kuc, kvrc, kuc, kuc…