Kao što vam je poznato monovolumeni su prošlost, baš kao što će to biti i iPadi, a prije toga kazetofoni, umanjene venecijanske gondole i druga kičasto-tehnološki zastarjela menažerija. Obitelji ne žele tabletiće iznad televizora, drvene čaplje i monovolumene, već SUV-ove, pa im treba udovoljiti. Citroën ima običaj pristupati dizajnu onako kako to gotovo nitko ne čini – s određenom dječjom radošću, pa i francuska interpretacija SUV-a izgleda onako kako je Picasso crtao žensko lice nakon što je žestoko zagazio u kubizam. C3 Aircross je drugačiji od klasičnog shvaćanja SUV-a, a opet je SUV i to mali gradski.
Interijer/tehnologija/multimedija
Automobili danas izgledaju poput omanjeg noćnog kluba – svjetala i ekrana koliko hoćete, a nedostaju samo kristalna kugla i stroboskop da noge same polete. U Aircrossu dominira središnji ekran koji je na sebe preuzeo sav posao, pa skriva sve ključne komande do kojih je u vožnji poprilično teško doći i zbog neosjetljivosti uspravnih funkcijskih tipki postavljenih uz njega. Aktivnoj sigurnosti (sustavi poput automatskog kočenja) i zabavljačkom potencijalu (kvalitetan audio, povezivost s mobitelima) nema prigovora, baš kao i volumenu kabine i prtljažnika. Ova verzija obdarena je i modularnošću pa se suvozačevo sjedalo može oboriti, a i stražnja klupa je klizna. U današnje vrijeme kada su automobili nalik jedan drugome poput jednojajčanih blizanaca prednost Aircrossa je unikatan interijer.
U vožnji/udobnost
Kviz pitanje: kako je podešen ovjes C3 Aircrossa? A) Udobno ili B) Sportski – ako ste barem površni poznavatelj autoindustrije na ovo pitanje lakše je odgovoriti nego na: koja rijeka teče ispod Savskog mosta? (Ako slučajno dvojite ponuđeni odgovori su A) Ganges i B) Sava). Elem, C3 Aircross je pravi Citroën, pa je udoban, odnosno forsira taj relaksirajući osjećaj u vožnji za putnike – osim povremenog bučnog ovjesa na gradskim rupama – a vozača će nagraditi postojanošću, odnosno stabilnošću. Sportskog pedigrea nema jer u zavojima se više naginje, a u upravljač je lagan, precizan, ali i neosjetljiv. Uglavnom, uživajte u udobnoj vožnji i ne opterećujte se.
Motor/potrošnja goriva
Ugrađeni 1,6-litreni dizelaš graniči s genijalnošću, pa u C3 Aircrossu troši svega pet litara goriva u mješovitoj vožnji, što je, recimo, litru i pol manje od odličnog trocilindričnog benzinca sa 110 KS. To je glavna prednost ovog Aircrossa – to i 300 Nm okretnog momenta (već pri 1750 o/min) koji svaku akciju s ovim vozilom čini jednostavnom.
Završna riječ
Citroën C3 Aircross bi po svemu bio još jedan SUV u nizu da nije tako raskošno dizajniran, s više detalja nego Guggenheim muzej u Bilbau. Taj vizualni kod ga udaljava od ostatka stada u kojem svi mu-muču istu pjesmu. Ostalo je klasična konfiguracija, samo prednji pogon, forsiranje udobnosti i ekonomičnost. Dobar ulaz u klasu malih gradskih SUV-ova za Citroën.