Dok mi još nismo sigurni stiže li nam za nešto više od mjesec dana 1942. ili 1946. godina u razvijenom svijetu će nazdraviti 2030. godini ili bilo kojoj drugoj iz kalendara bliske budućnosti. Mercedes-Benz za svoju autonomnu S klasu (u fazi testiranja je) razvija sustav koji naziva Ko-operativni automobil. Radi se o novom setu senzora, signalnih svjetala i zvučnika, a sve kako bi se pješaci što ugodnije osjećali na cesti u suživotu s autonomnim vozilima.
U Mercedesu tvrde da je pješacima draže kad su autonomna vozila posebno označena, a na S klasi su kreirana posebna tirkizna svjetla koja signaliziraju da je autonomni automobil pomoću senzora uočio pješaka. Tirkizna svjetla su izabrana zbog toga što se ta boja ne koristi u prometu, nema je na prometnim znakovima, a niti na semaforima.
Ovaj sustav je dizajniran da prepoznaje i ljudska lica, ali ne morate se bojati ako ste na listi prekršitelja njemačkog pravosuđa. Te informacije S klasa ne šalje u najbližu policijsku postaju već joj služe da analizirajući geste lica posebnim zvučnim signalom obavijesti pješaka ako nije koncentriran na zbivanja na cesti, odnosno ako postoji i najmanja mogućnost sudara sa S klasom.
U intervjuu britanskom magazinu Auto Express Mercedesov futurolog Alexander Mankowsky naglasio je sljedeći veliki izazov u konstrukciji autonomnih vozila: interakciju pješaka i autonomnih vozila. Ovo je prvi korak u tom smjeru…