U odnosu na listopad prošle godine prodaja novih automobila u Europi u listopadu 2018. godine pala je 7,1 posto. Što se prodaje tiče to je najgori listopad još od 2014. godine, a uzroke nije teško detektirati. JATO, tvrtka koja se bavi analizom tržišta, u tome vidi utjecaj implementacije novog WLTP ciklusa mjerenja potrošnje goriva i emisije štetnih plinova. WLTP ciklus uveden je u rujnu kao obveza za sve proizvođače i prije nego što su opet počeli prodavati svoja vozila u salonima morali su testirati sve modele te javno objaviti podatke.
Proizvođači su na kraju bili prisiljeni ukloniti neke svoje modele iz salona jer nisu za sve modele objavili nove WLTP brojke. Jednostavno ih nisu stigli testirati. JATO pretpostavlja da početkom listopada čak 43 posto modela nije bilo homologirano i spremno za prodaju, a krajem mjeseca još je ostalo 37 posto vozila koja nisu testirana.
– Zabrinjavajuće je da mnogi ključni proizvođači automobila kasne s homologacijom i da zaostaju u tom procesu – rekao je Felipe Munoz, analitičar JATO-a za svjetska tržišta.