Prius AWD-i: U snijeg i led s novim Toyotinim ‘terencem’

S redizajnom hibirda dostupna je i verzija s pogonom na sva četiri kotača

Posljednja generacija Toyote Prius svijetu je pokazala svu razigranost japanskih dizajnera. Netko će reći da su u trenutku kad su crtali Prius čudne podzemne vode kolale ispod Toyotine zgrade ili je možda tijekom procesa povlačenja ključnih linija bilo uporabe nedozvoljenih supstanci, a netko će u njihovom radu pronaći unikatnu ljepotu. Prius je doista poseban, a ako ste vozili ovu posljednju generaciju uvjerili ste se da je i odličan hibrid. Elem, sad je Prius redizajniran, a tu velikih iznenađenja nema. Estetika ovog modela definirana je na njegovom predstavljanju prije tri godine, on se razlikuje od svega što možete vidjeti na cesti pa nema potreba za nekim radikalnim zahvatima.

Najvažnija vijest uz ovaj hibridni automobil je dostupnost verzije s pogonom na sva četiri kotača. Dosad je ta opcija bila moguća samo u rodnom Japanu – gdje živi ona ista skupina psihodeličnih dizajnera. Kad imate vozilo s električnim motorima više nije problem organizirati pogon na sva četiri kotača, nema potrebe za diferencijalima i kardanskim vratilima. Spojite par žica, stavite motorić na stražnju osovinu i ona dobije pogonsku funkciju. Mala električna zujalica pomaže u ubrzanjima iznad 10 km/h, a bit će od pomoći i kad vas na parkiralištu zamete snijeg. Prius 4×4 će se s takvim nepogodama obračunati kao Toyotini dizajneri s tradicionalnim shvaćanjem automobila.