Da ne znate pozadinu cijele priče pomislili biste da su u Kiji učili od majstora iluzije i obmane, svjetskih političara svih rasa, vjera i narodnosti. Ovako, ipak se radi pogrešci u kojoj nema (zlo)namjere da se potrošače navede na krivi put. Kia je dala vanjskoj kući da izmjeri autonomiju njezina električnog crossovera Nira po WTLP metodi. Došli su rezultati i pokazalo se da vozilo s baterijom većeg kapaciteta, 64 kWh, može prijeći 500 kilometara. Za slabiju bateriju (39,2 kWh) izmjereno je 318 kilometara.
Tijekom testiranja jednog drugog električnog automobila u Kiji su primijetili da je agencija koja je taj posao odrađivala za njih postavila krivu metodologiju. Uglavnom, na kraju je Niro imao nešto manje prosječne brzine nego druga vozila na WLTP testu pa su i brojke o autonomiji nešto optimističnije. Sad su objavljeni novi rezultati: Niro s većom baterijom prijeći će 465 kilometara, a onaj s baterijom manjeg kapaciteta sad je malo ispod 300 kilometara. U Kiji su se već počeli javljati kupcima i ispričavati se.
Dakle, događa se i poslovično sistematičnim Korejcima. U obranu Kije treba napomenuti da je, po neovisnom istraživanju magazina What Car?, električni Niro automobil s drugim najdužim dosegom od svih na tržištu. U realnim uvjetima e-Niro bez punjenja može voziti 417 kilometara (isti rezultat postigao je Jaguar I-Pace). Taman toliko da uz idealne uvjete autocestom stignete od Zagreba do Splita. Ili možete komfornije voziti starom cestom pa prepariranoj lisici i zecu kod Macole pokazati svoj novi auto. Pobjednik u testiranju What Cara? je bratska Hyundai Kona, koja ima istu tehnologiju kao i e-Niro, a postigla je 10 kilometara bolji rezultat.