








Ponekad proizvođač automobila odluči krenuti u potpuno drugačijem smjeru. Ponekad se to isplati, a gdjekad i ne. Nova Mazda3 premijerno otkrivena na autoshowu u Los Angelesu nema namjeru robovati konvencijama. S dugim nosom i reduciranim staklenim površinama na stražnjom bočnom kraju te pojačanim C nosačem ona je primjer beskompromisnog dizajna, a mi ćemo dodati i – uspješnog!
Oni koji vape za klasičnim oblicima mogu zatvoriti oči, otvoriti ih i pred njima će se ukazati limuzinska izvedba, koja je na boku i straga konvencionalnija. Unutrašnjost je elegantna varijacija na temu prethodne generacije, oslobođena suvišnih elemenata, ali s lijepo integriranim multimedijskim zaslonom te komandama klima uređaja. Mazda je opet odlučila da nećete s masnim prstićima čeprkati po ekranu i ostavljati tragove već ćete svim važnijim funkcijama upravljati pomoću kotačića smještenog iza mjenjača.
U novi kompakt bit će ugrađen motor s novom Skyactive-X tehnologijom, ali ne znaju se njegove specifikacije. Još otprije su tu brojke koje nam govore o da će na bazi dvolitrenog benzinca biti 30 posto više okretnog momenta te 20 posto niža potrošnja. Benzinac bi trebao kombinirati visoku kompresiju i smjesu bogatiju kisikom za poboljšanje performansi. Ostvare li se ove brojke imat ćemo potrošnju na razini dizelskog motora. Spominju se i 1,5-litreni, 2,0-litreni benzinci za Europu te 1,8-litreni dizel, a veliki novitet je i mogućnost pogona na sve kotače. Svi važniji sustavi aktivne sigurnosti su tu i spremni su za rad.