Razvoj autonomnih vozila košta. Zamislite vašeg bračnog partnera/partnericu u kompulzivnom trošenju u šoping centru. Znoje vam se dlanovi, zbrajate minuse i sa stupove javne rasvjete čupate one listiće na kojima piše: Kako do kredita? Lako! Nema jamaca, nema troškova obrade, nema ničega… U autoindustriji je vrijeme trošenja, koje nema veze s predblagdanskim navikama. U pitanju su milijarde eura, dolara ili funti – kako vam drago, a mnogi proizvođači taj trošak ne žele snositi sami. Jedan od njih je i BMW koji je najavio da će uskoro objaviti imena strateških partnera u projektu razvoja autonomnih vozila.
BMW je još 2016. ušao u partnerstvo s tvrtkom Mobileye u čijoj je nadležnosti izrada sustava za vizualno prepoznavanje objekata na cesti. Tu tvrtku je nedavno kupio Intel za 15 milijardi dolara, a cijelom se projektu se 2017. pridružio Fiat Chrysler. U svoju koaliciju BMW je uključio Magnu International, Aptiv i Continental, redom dobavljače za autoindustriju. Cilj je imati autonomno vozilo na cesti do 2021. godine.
Samo prva generacija poluautonomne tehnologije, ono što danas imamo na automobilima u formi sustava koji zadržavaju vozilo u prometnom traku i radarskih tempomata, jednog proizvođača koštaju milijardu dolara. To je, naravno, tek početak.
– Morali smo uložiti milijardu dolara, a svi znamo da od toga nećemo imati koristi u budućnosti, jer dolazi nova tehnologija s novim softverom – rekao Klaus Frolich, voditelj Odjela razvoja u BMW-u.
Frolich misli da će Kina biti lider u autonomnoj vožnji jer su Amerikanci svoje testne flote raspršili po cijeloj državi s različitim zahtjevima i zakonima u svakoj državi, a europska regulativa je poslovično spora. Dok ping-pong loptica odleti do Njemačke, pa u Francusku, pa bi i Španjolci malo igrali, nije niti Nizozemcima mrsko, a i Velika Britanija na izlasku iz dvorane želi još jedanput zamahnuti reketom – najbolji stolni tenis igra se na Dalekom istoku. U Kini je odlučivanje jednostavnije, nadležni šef partije ujutro se probudi, poigra se s plišanim medom u krevetiću, vani je sunčan dan, a on sve potpisuje. Nema odugovlačenja, nema pitanja, a tu je još jedan faktor:
– Osim političke volje, Kina ima i odlične tvrtke za softver i hardver. Razvijaju moćne procesore i zasad je tamo odlično. Sjetite se, kasnili su s električnim vozilima, a sad su vodeće tržište. Tako će biti i s autonomnim vozilima – zaključio je Forlich.