Senatori: Ne zatvarajte tvornicu u Ohiju! General Motors: Razmislit ćemo, ali…

Predsjednik Donald Trump je ljut, ali neće mu to pretjerno pomoći. General Motors je u velikom restrukturiranju i pokušava odgovoriti novim zahtjevima tržišta

Američki predsjednik Donald Trump dosad je dao mnogo obećanja, najavio je konkretne akcije, a jedna od najvažnijih je ona o reindustrijalizaciji zemlje. Borci u kontaktnim sportovima znaju što znači precizan, snažan udarac u jetru, a upravo je takav nokaut nadanjima i vizijama prvog Amerikanca zadala predsjednica General Motorsa Mary Barra kad je najavila otpuštanje čak 14 tisuća radnika (u SAD-u i Kanadi) u velikom programu rekonstrukcije tranzicijskog automobilskog diva.

Obećate reindustrijalizaciju, a onda vam jedan od najvećih poslodavaca uzvrati otkazima! Predsjednik Trump pokrenuo je Twitter kampanju protiv GM-a:

– SAD je spasio General Motors (direktnim financijskim injekcijama tijekom posljednje velike gospodarske krize op. a.) i to nam je HVALA! Sad ćemo pronaći mogućnosti da ukinemo sve subvencije GM-u, uključujući i one za električna vozila.

Jedan naš političar na izlazu iz Remetinca rekao je: Istina je voda duboka, a neispunjeno obećanje ‘u svakom gradu industrijski dimnjak narodu’ nije nevolja koja putuje sama. Jedna od četiri tvornice predviđene za zatvaranje je i ona u Ohiju, a svi analitičari misle da je upravo ta država ključ za pobjedu na predsjedničkim izborima 2020. godine. Automobili i politika očigledno idu ruku pod ruku kao nogometaši i manekenke!

Čak su i dva senatora iz Ohija, republikanac Rob Portman i demokrat Sherrod Brown, pokušali lobirati kod čelnice GM-a i spriječiti zatvaranje kompleksa u Lordstownu. Saslušani su, ali nikakvih konkretnih obećanja nije bilo.

Koliko god se otpuštanje radnika činilo okrutnim ono služi stabiliziranju poslovanja. Kronično oslobođen inovativnih poslovnih vizija, General Motors gubi tržišna uporišta i mora mijenjati portfelj. Tvornica u Lordstownu proizvodi Chevrolet Cruze, limuzinu koja je kratko bila i na europskom tržištu, a za takvim karoserijskim oblicima potražnja je sve manja. Danas su hitoidni materijal SUV-ovi, pick-upovi (u Americi) i električna vozila. Za Cruzea nema više mjesta, potražnja pada, a sve buduće proizvode, prilagođene kupcima novog senzibiliteta, GM očigledno ima namjeru proizvoditi u reduciranim tvorničkim kapacitetima.