Toyota tvrdi: Naši trgovci u salonima ne žele električne automobile jer ih ne mogu prodati

Toyota je snage rasporedila na više bojišta pa umjereno radi na više tehnologija. Gorive ćelije vodika nisu isključene

Još davne 1997. godine kad su, iz današnje perspektive tehnoloških inovacija, svijetom hodali dinosauri, Toyota je u Japanu predstavila svoj prvi hibridni Prius. Bila je to automobilska inovacija koja je obilježila industriju u sljedeća dva desetljeća. Kombinacija benzinskog motora i elektromotora danas je glavni kandidat za zamjenu u političkim kuloarima omražene dizelske tehnologije. Kad se električni pogon počeo pojavljivati na sceni u sve važnijim ulogama svi su očekivali da će Toyota biti predvodnik. Međutim, na najdaljem istoku šutnja! Ništa, niti neki automobilčić da zadovolji elektropuriste.

Toyota, koja se specijalizirala za hibride, tvrdi da nema namjeru zasad proizvoditi električna vozila. Razlog je vrlo jednostavan, kao i svaki proizvođač automobila, Toyota ima najbolje anketare na svijetu, a to su njezini trgovci u salonima. Oni koji prodaju automobile u Americi tvrde da se električna vozila ne bi prodavala dobro, a to je Toyoti dovoljno da pričeka. Najdalje su Japanci dosad došli s plug-in hibridima poput Priusa, koji ima tu opciju. Dalje ne žele.

Kažu Japanci da tržište to želi već bi, bez problema, konstruirali veći broj električnih vozila. Ovako, Toyota radi na više tehnologija: na plug-in hibridima, hibridima, vozilima s gorivim ćelijama vodika te električnim vozilima. U svakom trenutku će Toyota biti spremna reagirati i poslati na cestu seriju vozila s odgovarajućom tehnologijom. Iz pozicije japanske marke to uopće nije loš pristup. Pretjerano alociranje sredstava s neizvjesnim ishodom zasad nije opcija. Bolje je akumulirati i pomalo istraživati pa kad se ukaže potreba agresivno investirati.