Od sljedeće godine spremaju se velike promjene za vozače jer će s novim automobilima (čak i onim najjeftinijima) u serijskoj opremi dolaziti niz sustava aktivne sigurnosti. Europska komisija aktivno radi na implementaciji novih pravila, a svoje mišljenje dalo je i Europsko vijeće za konkurentnost. Stajalište Europskog vijeća za konkurentnost je iznimno važno, a cijeli paket mjera u veljači 2019. godine mora potvrditi i Europski parlament. O čemu se radi? Prvi sustav koji bi trebao biti ugrađen i u najjeftinije automobile je Obavijest o ograničenju brzine. Ukratko, automobil će registrirati ograničenje brzine kamerom ili pomoću navigacijskog uređaja te obavijestiti vozača. Vozač neće moći isključiti taj sustav.
Drugi sustav koji će bi trebao biti ugrađen u svako vozilo jest upozorenje vozaču da je njegovo vozilo prešlo u drugi prometni trak, a da on pritom nije uključio pokazivač smjera (LWA). Upozorenje će biti auditivno ili taktilno, vibracijom na upravljaču ili sjedalu vozača.
Za kraj, Europsko vijeće za konkurentnost predlaže obaveznu ugradnju automatskog kočenja u slučaju nužde (AEB) za sve automobile i teretni program vozila (vanovi i kamioni). Taj sustav djeluje automatskim apliciranjem kočnice kad senzori na vozilu procijene opasnost od frontalnog sudara ili naleta na pješake i bicikliste. Europsko vijeće za konkurentnost zauzelo je nedvosmisleno stajalište i sve ove mjere zasigurno ćemo dobiti s novim automobilima. Ovim preporukama Europsko vijeće pokušava učiniti promet sigurnijim i smanjtiti mogućnost vozačeve pogreške. To je plemenit cilj, ali treba se pripremiti i na blago povećanje cijene automobila jer svi ti sustavi nisu besplatni. Europski parlament o tome će raspravljati na svojoj sjedinici u veljači, a potom će Europska komisija donijeti odluku.