Dugo se pričalo o tome, a sad se napokon i dogodilo. Zbog radova je zatvoren remetinečki rotor, ključni toponim zagrebačkog prometa. U nedjelju, 15. prosinca, odlučili smo preskočiti popodnevni odmor i otići na mjesto radnje, privremene prometnice i prometne pravce koji će više od godinu dana, koliko traju radovi, simulirati protočnost rotora.
Dakle, idemo redom, ako dolazite iz smjera istoka Avenijom Dubrovnik i idete prema zapadu prvo vas, već na raskrižju s ulicom Savezne Republike Njemačke čekaju upozorenja da vozila više do 3,5 metara i mase veće od pet tona ne mogu novim prometnicama i da moraju na čvor Buzin.
Na raskrižju iza Zagrebačkog velesajma (ulaz Trnsko i Kajzerica) je i rampa visine 3,5 metara koje upozorava vozače u višim vozilima da se moraju okrenuti, odnosno da ne mogu nastaviti u smjeru rotora.
Ulazak na pomoćnu prometnicu (dva traka u jednom smjeru) uz gradsko poduzeće Zrinjevac je jednostavan i tu većina vozača neće imati problema. Međutim, dvjestotinjak metara dalje vozači će morati izabrati između lijevog traka koji vodi na Jadranski most i desnoga koji vodi prema Areni i Lučkom. Nije loše ranije se pripremiti jer bi upravo to mjesto moglo biti usko grlo (pogotovo u prvim danima). Nakon toga ćete na Jadranski most pa preko Save u središte grada, na Jarun, dalje Selskom, u Prečko… ili ćete, ako krenete prema Lučkom, uz nasip nastaviti prema Areni gdje je veliko raskrižje (jedan smjer Remetinec i Arena, a drugi prema naplatnim kućicama za Lučko).
Sva prometna rješenja pregledno su označena signalizacijom pa samo morate biti koncentrirani.
Isto je i na povratku iz smjera zapada prema istoku, prije Jadranskog mosta dočekat će vas putokazi, jedan za most, a drugi za Novi Zagreb.
Svi vozači koji dolaze s Jadranskog mosta, iz smjera grada, imaju jasnu signalizaciju za smjer Lučko i Novi Zagreb.
Ako slučajno dolazite iz smjera Remetinca i prije ste se spajali na rotor sad vas znakovi usmjeravaju prema Areni pa tamo prema gradu ili Lučkom.
Ono što pomalo zabrinjava je moguće povećanje intenziteta u Savskom gaju, Trokutu i Trsnkom. Ceste su uske, u nedjelju je bilo i mnogo ljudi na cesti, biciklista pa će tamo doista biti teško. Mnogo vozača već je u nedjelju očigledno odlučilo testirati te ceste, a veliki problem je ulazak iz Anićeve ulice u Trokutu u Trnsko. Ne jednom dijelu cesta nije dovoljno široka za prolaz dva osobna vozila i tu bi moglo biti velikih problema. Uske ceste u Trnskom teško će primiti sva vozila koja će prolaziti tamo.
Na prvi pogled čini se da su glavni prometni pravci pregledni i da su rješenja korektna. No, prvi pravi test bit će prometne gužve radnim danima od 7.00 do 9.00 sati te od 15 do 17 sati. Pogledajte i pregledne karte s prikazom nove regulacije prometa koje su pripremile neše kolege u Kontaktnom centru HAK-a na https://revijahak.hr/2018/12/14/najopsezniji-prikaz-nove-regulacije-prometa-zbog-zatvaranja-remetineckog-rotora/