Tehnologija koja u prometu spašava tisuću života godišnje predmet je velikih političkih igara u Europskoj uniji

Udruženje proizvođača automobila tvrdi da Inteligentna kontrola brzine ne bi funkcionirala i da je previše prepreka, a tvrka Mobileye zaključuje da je ta tehnologija točna u 95 posto slučajeva

Pretjerana brzina je uzrok 30 posto prometnih nesreća s poginulim osobama. To je istina od koje ne mogu pobjeći europski političari pa se razmišlja o mjerama koje bi pomogle u smanjenju broja stradalih. Jedna od njih je Inteligentna kontrola brzine vozila (ISA), koja registrira prometna ograničenje na cesti pomoću kamera ili navigacije i automatski prilagođava brzinu automobila. U europskim tijelima se trenutačno raspravlja o tome, a Udruženje europskih proizvođača automobila (ACEA) zagovara svoje rješenje, s druge strane. Naime, ACEA lobira za mnogo blažu tehnologiju, odnosno traži da se u svaki automobil, van i teretno vozilo, umjesto ISA-e, instalira samo obavijest o ograničenju brzine, koja bi se prikazivala na zaslonu info ekrana ili bi o prekoračenju ograničenja vozač bio upozoren vibracijom upravljača ili sjedala. Dakle, u ACEA-i ne želi da automobil automatski usporava prema detektirani ograničenjima (i u tom slučaju vozač bi ipak mogao dodati gas i ubrzati).

Razlozi zbog kojeg Udruženje ne želi Inteligentnu kontrolu brzine su (na ilustraciji): mnogi znakovi ograničenja brzine nisu vidljivi i kamere na vozilima ne mogu ih prepoznati, navigacijske karte nisu u potpunosti ažurirane s novim ograničenjima brzine, znakovi ograničenje brzine nisu harmonizirani u cijeloj Europi. Vjerojatno je tu i strah od brojnih parnica na europskim sudištima ako ISA u vožnji otkaže i dogodi se nesreća. ACEA snažno lobira među članovima Europskog parlamenta da usvoje blaži prijedlog, onaj po kojem bi u svako vozilo koje se prodaje na teritoriju trebao biti ugrađen sustav koji vozača (samo) obavještava o ograničenju brzine. 

S druge strane, Mobileye, vodeći dobavljač za autoindustriju u sektoru tehnologije tvrdi da su sustavi Inteligentne kontrole brzine precizni u 95 posto slučajeva i da taj postotak raste. Sustav Inteligentne kontrole brzine već funkcionira u praksi i to u čak 12 Fordovih vozila. Zasad nije zabilježen niti jedan slučaj ozbiljnog kvara tog sustava. Hoće li on biti implementiran u sve europske automobile? Vidjet ćemo tko je snažniji, lobisti autoindustrije ili nepokolebljivi političari. Prometni stručnjaci tvrde da bi s Inteligentnom kontrolom brzine u svakom vozilu bilo spašeno tisuću života godišnje na cestama Europske unije.