NIO govori kineski i misli ozbiljno

Kineski SUV planira se tući u premium kategoriji s najsnažnjim svjetskim igračima poptu BMW-a, Audija i Mercedesa

Gotovo je s vremenima kad su Kinezi bili poznati samo po plastičnoj galanteriji, jarkoj pozamanteriji, jeftinim igračkama i odjeći. Kina je ozbiljan svjetski tehnološki igrač, a električna vozila omogućila su najmnogoljudnijoj državi na svijetu da postane predvodnik. U kineskim rukama je ključ proizvodnje baterija (sirovine i tehnologija), a odnedavno se pojavljuje i velik broj ambicioznih automobilskih marki. Jedna od njih je NIO koji je već predstavio odlično prihvaćeni SUV ES8, a sad je red na manjem ES6, koji je kompaktnih dimenzija. Sad se vjerojatno pitate, a zašto bi to nas trebalo zanimati? Odgovor je jednostavan, NIO kao i mnogo kineske robe planira na brod pa u Europu. Ovaj premium automobil sigurno će imati konkurentu cijenu pa ako još bude i dobar…

Idemo s detaljima, na domećem tržištu cijene su od 43 do 48 tisuća eura, nije kao u klasičnoj kineskoj trgovini, ali nije niti skupo za sve što ES6 pruža. A to su dva elektromotora, jedan na prednjoj, drugi na stražnjoj osovini. Ukupno je 536 KS i 725 Nm okretnog momenta, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je za 4,7 sekundi. To su, dakle, performanse sportskog automobila. Baterija je kapaciteta 84 kWh, a autonomija oko 480 kilometara. Karoserija nije izrađena od redundantnog kineskog čelika nego od aluminija i karbonskih vlakana. NIO nije prvašić u ovome poslu, on se već natječe u Formuli E, najvažnijem prvenstvu električnih bolida u kojem voze mnogi bivši vozači Formule 1. Adaptivni ovjes je u seriji ES6, a zračni ovjes ide uz nadoplatu. 

NIO je svoj model opremio i umjetnom inteligencijom nazvanom NOMI. S njom zasad možete razgovarati na tečnom kineskom, ali uskoro idu i verzije na najvažnijim svjetskim jezicima. NOMI pomaže vozaču kontrolirati sve funkcije u automobilu. Također, u pripremi je i sustav koji će ES6 približiti dobrom kućnom ljubimcu. Vozaču će biti dovoljno pritisnuti funkciju na pametnom telefonu, a ES6 će se sam dovesti do svog gospodara. Ova opcija je još u softverskom razvoju i funkcionirat će na kraćim udaljenostima. NIO je ozbiljan igrač, a svi ES6 spominju kao ozbiljnog konkurenta BMW-u iX3 – SUV-u kojega još nismo vidjeli.