BMW razvija svoju viziju autonomne vožnje: Od trećeg do petog stupnja

Testni BMWserije 7 opremljen je s pet laserskih skenera, radarom dugog dometa te s osam kamera. Za vožnju se koristi i napredna 3D digitalna karta koja se ažurira na cesti

Autonomna vozila su tema koja je osobito zanimljiva u Americi. Tko u ovom trenutku ne razvija samovozeći automobil taj je kao ljubitelj klasike u odijelu na punkerskom partiju. BMW je dugo bio tajanstven po tom pitanju, a sad je napokon objavio što radi na tehnološki najuzbudljivijem polju autoindustrije, koje planira ljudsku vrstu trajno osloboditi od vožnje. 

U BMW-u su najavili da će s novim električnim SUV-om 2021. godine predstaviti treći stupanj autonomije ili, kako oni kažu, s njom ruke i oči možete slobodno preusmjeriti na neke druge aktivnosti.

Također, u BMW-u naglašavaju da aktivno rade na četvrtom i petom stupnju autonomne vožnje. Četvrti stupanj je: ruke i misli slobodno upotrijebite kako biste čitali novine u vozilu, odnosno od vozača se ne traži nikakav input, a peti stupanj je faza bez vozača. Najvozačkiji automobili u masovnoj proizvodnji uskoro neće trebati vozače! O tempora, o mores!

Svojim vijestima BMW je dodao jednu seriju 7 na kojoj u praksi testira tehnologiju autonomne vožnje i zanimljivu fotku elektronskih kontrolnih jedinica (ECU) za treći, četvrti i pet stupanj. Dok ECU za treću razinu autonomne vožnje (20 W) izgleda kao dio nekog kućanskog aparata, ECU-i za četvrtu (200 W) i petu razinu (600 W) nalik su ozbiljnim računalnim jedinicama. ECU četvrte razine već zahtijeva vodeno hlađenje procesora.

 

Testni BMW 7 opremljen je s pet laserskih skenera (lidara), radarom dugog dometa te s osam kamera. Za vožnju se koristi i napredna 3D digitalna karta koja se nadograđuje u vožnji. BMW serije 7 prikuplja dva terabajta informacija u jednom satu.