Prosvjedi ‘žutih prsluka’ u Francuskoj radikalno su utjecali na trgovinu automobila. Prodaja je u prosincu 2018. pala za čak 15 posto u odnosu na isti mjesec 2017. godine. Tako je akcija protiv ekonomske politike francuskog predsjednika Emmanuela Macrona dobila nove konkretne negativne gospodarske posljedice. Većina prodajnih salona nalazi se u blizini velikih shopping centara gdje su prosvjednici zaustavljali promet pa su potencijalni kupci očigledno odlučili ostati kod kuće.
Najviše su pogođene luksuzne marke, Porscheu je pala prodaja za 73 posto, Alfa Romeo ima 51 posto slabiji rezultat, BMW 31 posto, Mercedes-Benz 22 posto. Nissanu je u minusu 57 posto, a Jeep 45 posto. Najveći igrači na tržištu PSA grupa i Renault imali su sljedeće rezultate: Citroen je u plusu 14 posto i to ponajviše zbog lansiranja novog SUV-a C5 Aircross, Peugeot je u minusu 7,4 posto, a Opel 10 posto. Renault je zabilježio pad 22 posto, a Dacia 13 posto.
Podsjetimo, prosvjedi ‘žutih prsluka’ počeli su nakon Macronove najave o poskupljenju goriva kao jednoj od mjera protiv globalnog zatopljenja. Dio građana shvatio je to kao atak na siromašniju populaciju koja svakodnevno putuje na posao automobilima iz ruralnih dijelova Francuske u velike gradove. Sve je to rezultiralo protestima, nasilnim obračunima s policijskim snagama i neredom na ulicama.
Prosvjedi ‘žutih prsluka’ srušili prodaju automobila u Francuskoj
Prodaja je u prosincu 2018. pala za čak 15 posto u odnosu na isti mjesec 2017. godine