Kineski Geely izgubio je 1.2 milijardi dolara vrijednosti na burzama jer mu je dionica u jednom danu pala 8,2 posto. Geely je vlasnik Volva te deset posto dionica Daimlera (najveći pojedinačni vlasnik dionica te kompanije), odnosno Mercedes-Benza, a u čvrstim je rukama kineskog milijardera Li Shufua.
Veliki kineski brendovi moć su dobili eksploatirajući vlastito tržište s više od 1.4 milijarde ljudi, a sad se i u najmnogoljudnijoj državi na svijetu događa obrat. Pada potražnja, odnosno tržište se sužava! Geelyjeva dionica doživjela je najveći uzlet u studenome 2017. godine i nakon toga je, u nešto više od godinu dana, izgubila ukupno 60 posto vrijednosti.
Geelyjev najpopularniji automobil je SUV Boyue (na slici) i prema posljednjim izvještajima na skladištu je toliko proizvedenih automobila da će biti dostatni za tri mjeseca prodaje. Nije samo Geely u problemima, slični izvještaji dolaze i iz BYD-a te Great Wall Motora, druga dva velika kineska automobilska koncerna.
Sad svi gledaju prema Pekingu i očekuju da će središnja vlada spustiti PDV na automobile i tako potaknuti prodaju. Međutim, to se sigurno neće dogoditi prije ožujka.