Fabia je jedan od onih automobila koji bude emocije poput pogleda s prozora na termoelektranu, ali ista ta Škoda je automobil koji ima iznimno visoku uporabnu vrijednost i to ne smijete zanemariti. Kao i sve Škode, ona ima odličan omjer uloženoga i dobivenoga. Razum ispred emocija, a to je osobito važno ako planirate autobil voziti duže od dvije, tri godine. Čak i najljepša limena kočija će se nakon šest godina pretvoriti u bundevu prepuno ogrebotina nastalih u grubim gradskim prometnim uvjetima. Što je najvažnije u kontekstu ovog modela? Fabija je redizajnirana, a promjene će primijetiti samo najuvježbanije oko.
Interijer/tehnologija/multimedija
Da vam stave povez na oči i kažu da sjedite u automobilu iz Volkswagenova koncerna bez problema biste pronašli sve prekidače, jer su svi na istom mjestu. Klasična Volkswagenova arhitektura nije zaobišla ni Fabiju. Točno se zna gdje je ekran infotainmenta, a gdje su komande klime. Kvaliteta izrade je visoka, a dostupna tehnologija slična svemu što se nudi u ovoj klasi, tu su radio/mp3, Bluetooth, ulaz za USB i nema dalje. Prostranost je uzorna pa će četiri osobe sjesti u Fabiju bez ljutnje i prigovaranja. Dobiveno je to i previsokim položajem sjedenja vozača, ali nema razloga za dramu. Većina će ionako pozdraviti bolju preglednost.
U vožnji/udobnost
Ugodno iznenađenje je kvalitetno upijanje neravnina. Nema tu lupanja ovjesa i osjećaja da je u amortizere i izolaciju uloženo manje novca nego u prosječnu kupnju namirnica za domaćinstvo. Završna obrada je na visokom nivou za klasu u kojoj se inače štedi na svakom koraku. Fabia nije sportski automobil pa je i tuning njezinog ovjesa kompromisan. Mora se svidjeti i onima koji traže bazičnu udobnost, a i vozačima koji žele od automobila žele barem malo dvosmjerne komunikacije. Na autocesti je stabilna pri visokim brzinama, u serijama zavoja dobro mijenja smjer. Uglavnom, školski primjer malog gradskog automobila iz VW-ova koncerna. Kao i u slučaju dizajna, nema tu nekih velikih uzbuđenja, ali je sve napravljeno po pravilima struke.
Motor/potrošnja goriva
Fabijin snažan adut je i trocilindrični turbobenzinski motor. S 95 KS on je živahan i podgrijava onu tezu koja se stalno provlači da su sve izražene brojke snage motora u Volkswagenovu koncernu, blago rečeno, konzervativne i da motori razvijaju više KS. Fabijin motor se definitivno čini moćnijim nego što pokazuju nominalne brojke. Ubrzanja su doista živahna, a u svakoj od pet brzina uvijek je dojmljiva zaliha snage. Na kraju, potrošnja je 6,5 litara, što je očekivano dobro. Zbog ovakvih motora u klasi malih gradskih automobila više i nema dizelaša. Tek bi buka pri niskim okretajima mogla malo manje biti buka, a malo više tišina. Kao prosječna saborska sjednica: već nakon pet minuta rasprave poželite da živimo u vrijeme nijemih filmova.
Završna riječ
Fabijin snažan adut je i trocilindrični turbobenzinski motor. S 95 KS on je živahan i podgrijava onu tezu koja se stalno provlači da su sve izražene brojke snage motora u Volkswagenovu koncernu, blago rečeno, konzervativne i da motori razvijaju više KS. Fabijin motor se definitivno čini moćnijim nego što pokazuju nominalne brojke. Ubrzanja su doista živahna, a u svakoj od pet brzina uvijek je dojmljiva zaliha snage. Na kraju, potrošnja je 6,5 litara, što je očekivano dobro. Zbog ovakvih motora u klasi malih gradskih automobila više i nema dizelaša. Tek bi buka pri niskim okretajima mogla malo manje biti buka, a malo više tišina. Kao prosječna saborska sjednica: već nakon pet minuta rasprave poželite da živimo u vrijeme nijemih filmova.