Autonomna vozila ipak su utopija: Direktor Wayma tvrdi da automobili bez vozača nikada neće postojati!

John Krafcik je naglasio ono što svi već znamo vozeći današnje automobile bogato opremljene sustavima aktivne sigurnosti: senzori autonomnih vozila ne reagiraju dobro na kiši i snijegu

Smisao autonomnih vozila je izbaciti vozača iz automobila i potjerati ga na kišno i hladno vrijeme. Zbogom, ti zastarjeli reliktu 20. stoljeća! Odsad kompjuteri i senzori voze sami, a ti brzo na burzu rada pa vidi što se nudi. Govorilo se o taksijima bez vozača i sličnim strukama koje će biti ugrožene ovim poslovnim modelom.

Sad se situacija mijenja jer je prvi čovjek Wayma, Googleove tvrtke koja je razvila najnaprednije autonomno vozilo i testira svoju prvu robotaksi uslugu u Phoenixu, rekao sljedeće:

– Autonomna vožnja uvijek će imati limite.

Te ključne i pomalo neočekivane riječi John Krafcik izrekao je na konferenciji Wall Street Journala i one imaju posebnu težinu kad znate da Waymo radi na toj tehnologiji punih deset godina. Krafcik je naglasio ono što svi već znamo vozeći današnje automobile bogato opremljene sustavima aktivne sigurnosti: senzori autonomnih vozila ne reagiraju dobro na kiši i snijegu. Direktor Wayma jednostavno ne vidi kako bi taj problem mogli riješiti u doglednoj budućnosti.

– Razvoj naše tehnologije ide doista teško – naglasio je diplomatski, a u ovoj jednostavnoj rečenici može se iščitati i velika frustracija.

Dakle, sve ono što nam pričaju o autonomnim vozilima koje ćemo vidjeti na cestama već za četiri, pet godina, daleko je od istine. Waymov direktor predviđa da će trebati desetljeća prije nego što autonomna vozila postanu česta pojava na cestama, a i tad će funkcionirati s vozačem kao osiguračem. Ideja da će proizvođači izbaciti upravljač i ostale komande nije ostvariva. Profesionalni vozači mogu odahnuti, a možda i početi tražiti bolje radne uvjete.