Trenutne baterije u električnim vozilima nisu budućnost: Svi rade na novoj tehnologiji!

Svi spominju period od šest, sedam godina kad bi trebali riješiti sve probleme s novim tipom baterija

Električna mobilnost je In, sve ostalo je Out. Kupite li dizelski automobil u Norveškoj velika je vjerojatnost da će vas susjedi prijeko pogledati, a parkirate li električno vozilo ispred zgrade možda vam zaplješću s balkona ili vas počaste tortom. Međutim, trendovi su jedno, a uporabna vrijednost je nešto sasvim drugo. Trenutačne baterije u električnim vozilima, one litij-ionske, dosegnule su svoj zenit i svi se slažu da one nisu budućnost. Naime, njihov kapacitet ne može se značajno povećavati sve dok visokozapaljiva tekućina u kojoj su elektroliti (ioni idu od katode do elektrode kako bi, ovisno o kretanju, napunili ili ispraznili bateriju) ne bude zamijenjena čvrstim elektrolitima od polimera, keramike ili stakla. U toj tehnologiji znanstvenici i inženjeri vide prostor za značajno povećanje autonomije vozila, sve do 800 kilometara po jednom punjenju. Trenutačno se povećavanje autonomije rješava jednostavno, umnožavanjem broja baterijskih ćelija, a sve to rezultira većom masom i prostorom potrebnim za ugradnju.
Objavili smo da na elektrolitima od čvrstih materijala i novoj bateriji rade timovi sa sveučilište Stanford te Massachusetts Institute of Technology. Međutim, na njima rade i stručnjaci iz Daimlera, Fiskera, Toyote, Nissana, Panasonica, Hyundaija, Samsunga, neki kineski proizvođači baterija, potom inženjeri u francuskom naftnom divu Total (shvaćaju da u poslu s naftom nema budućnosti). Volkswagen je, također, odlučio započeti razvoj.
Zasad su u Toyoti s novim baterijama uspjeli s jednim autićem prijeći stotinjak metara na parkiralištu tvrtke. Svi spominju period od šest, sedam godina kad bi trebali riješiti sve probleme s novim tipom baterija. Zasad, kažu da su odgovorili na dva ili tri od pet ključnih pitanja. Kad riješe jedan, pojavi se novi problem. Istraživači žele spojiti čvrste elektrolite s novom litij-metalnom anodom kako bi produžili autonomiju, povećali kapacitet baterije i radikalno smanjili vrijeme punjenja. Nove baterije bit će manje od aktualnih, a ne bi trebale biti zapaljive.
Zbog čega se sve to radi? Danas je tržište baterija vrijedno oko 23 milijarde eura godišnje. S povećanjem broja električnih vozila, 2025. godine vrijedit će 84 milijarde dolara! Onaj tko će biti prvi sigurno će imati najraskošniju berbu. S dolaskom novih baterija električna vozila postat će doista ozbiljan suparnik automobilima s motorima s unutarnjim sagorijevanjem.