Svjedočanstva žrtava prometnih nesreća: Neven Peleš stradao je na motociklu jer je vozač automobila gledao navigaciju, a ne ispred sebe

U trenutku kad mu se dogodila nesreća Neven se vraćao s Mirogoja, sa sprovoda znancu, također motoristu, koji je nekoliko dana ranije stradao u Zagrebu, gdje mu je automobil prepriječio put

Taj topao i sunčan dan, četvrtak 19. listopada 2017., Zagrepčanin Neven Peleš (63), umirovljeni ekonomist, nikad neće zaboraviti. Ne svojom krivnjom doživio je tešku prometnu nesreću na svom motociklu oldtimeru, koja mu je izmijenila život. Danas je uglavnom dobro, ali lijevo koljeno može samo djelomice svinuti, a svoj omiljeni Moto Guzzi V7 750 Special California iz 1971., s kojim je proveo 35 godina, popravljen i ponovno dotjeran na proljeće će dati u prodaju.
Sve se dogodilo oko 16 sati na Mirogojskoj cesti u Zagrebu, blizu Gupčeve Zvijezde. Neven se vraćao s Mirogoja, sa sprovoda znancu, također motoristu, koji je nekoliko dana ranije stradao u Vončininoj ulici u Zagrebu, gdje mu je automobil prepriječio put.


Dok se gospodin Neven nakon ispraćaja spuštao Mirogojskom cestom, na mjestu gdje se desno odvaja trak za Radićevo šetalište odjednom mu je put presjekao automobil koji se iz Radićevog šetališta uključivao na Mirogojsku, skrećući ulijevo gore. Mladi vozač (26) iz okolice Krapine uopće nije provjerio može li se slobodno uključiti, samo je naglo skrenuo…
Neven je prikočio, ali sudar nije mogao izbjeći: udario je u vozačeva vrata tog automobila i poletio zrakom. Napravio je puni salto i u tim djelićima sekunde, taj bivši natjecatelj u karateu koji se borilačkim sportovima bavio 40 godina, pokušao se dočekati na ruke i noge, kao kod pada na strunjaču, da bi ekstremiteti amortizirali glavninu pada. Uspio je, zglobovi su ostali natečeni od udarca o asfalt, ali najveći teret udarca podnijelo je lijevo koljeno, koje je iskočilo iz zglobne čašice i oštetila se kost. Možda je Neven instinktivno čuvao desnu nogu, jer je na njoj već imao ugrađen umjetni kuk!
Ostao je nepomično ležati, a već su pristigli ostali prijatelji motoristi. Osim ozlijeđenog koljena, imao je prijelom zdjelice na tri mjesta. Tri tjedna ležao je nepokretan u KBC-u Zagreb na Rebru, a onda je pušten kući, da bi se tek mjesec i pol nakon nesreće mogao osoviti na štakama. No, bol u koljenu bila je vrlo jaka, a sve je završilo tako što mu je lani u svibnju ugrađeno umjetno koljeno.


Vozač automobila kažnjen je sa šest mjeseci uvjetno, uz rok kušnje od dvije godine. Nikad se nije javio Nevenu, niti ga je on zvao. Čuo je da je taj mladić nesretnog dana išao u posjet ocu u Infektivnu bolnicu, ali nije poznavao Zagreb pa je – priznao je policiji – u trenutku kobnog skretanja gledao u navigaciju, a ne ispred sebe!
Danas Neven Peleš vozi samo automobil. Svoj omiljeni Moto Guzzi, kakav se može vidjeti u filmu Prljavi Harry 2, popravio je i dotjerao ga, ali nakon nesreće sjeo je na njega samo jednom: lani ga je dovezao na Zagreb Auto Show na Velesajmu, gdje je bio izložen s drugim ljepotanima Oldtimer kluba Zagreb. Ipak, gospodin Neven, nositelj crnog pojasa koji se nakon karatea počeo baviti tradicionalnim hapkidom – kombinacijom vještina sličnih karateu, judu i jiu jitsi, ne može izdržati da i danas ne dođe u dvoranu i oprezno pokaže neku od tehnika mlađima.
Govoreći o prometu i zašto ima toliko teških nesreća, taj vozač koji je motocikle vozio od 1975. godine kaže da su mnogi vozači auta i ostalih vozila nepažljivi. Neki svoje probleme i živciranja prenose na vožnju, puno ih uopće ne gleda u retrovizore, mnogi puše, neoprezno gledaju u navigaciju i što je najopasnije – telefoniraju ili, što je još mnogo gore, pišu poruke. Ukratko, ne shvaćaju da je svako vozilo opasno sredstvo. Neven negoduje i zbog ukidanja trepćućeg zelenog na semaforu, dok u nekim našim manjim gradovima i u drugim zemljama, kaže, pa recimo i u Srbiji, puno semafora ima odbrojavanje da se zna koliko će neko svjetlo trajati. O kažnjavanju neodgovornih misli da je nedovoljno. Zakon, a pogotovo novi, apsolutno pozdravlja, samo ako će se dosljedno primjenjivati. Misli da bi promet što više trebalo nadzirati kamerama, prije svega brzinu i prolaz kroz crveno!