Novo opterećenje za proizvođače automobila i kupce: Znate li što je Test isparavanja koji je obavezan od 1. rujna?

Kad je vozilo parkirano, povećanje vanjske temperature i utjecaj sunčevog zračenja mogu potaknuti štetna isparavanja iz automobila i taj će novi test pratiti upravo to

Od rujna 2018. Europska unija je nametnula proizvođačima automobila obavezan WLTP test emisija štetnih plinova i realnijih mjerenja potrošnje gorive na automobilima. Sve je to rezultiralo velikim kaosom jer mnogi proizvođači nisu reagirali na vrijeme, testirali svoje vozila te dobili certifikate, a neki poput Volkswagena imaju toliko mnogo modela (varijanti motora i mjenjača) da nisu stigli sve testirati – neki modeli još nisu dostupni jer čekaju testiranje. Zbog toga mnogi automobili nisu bili u prodaji, a u ljetnim mjesecima, prije inauguracije WLTP-a, mnogi su proizvođači nudili velike flote svojih vozila testiranih po starom NEDC sustavu s velikim popustima (na velikim europskim tržištima, nas su popusti, naravno, zaobišli). Sve je to rezultiralo nervozom kupaca i gubitcima u autoindustriji koji se mjere u milijardama eura.
Sad prijeti nova kriza u europskoj automobilskoj industriji jer će od 1. rujna 2019. biti obavezan i Test isparavanja, koji se nastavlja na WLTP test i opet će ga morati proći svi automobili. Što je Test isparavanja?
Vozila će biti zatvorena u posebne komore i motori će biti ugašeni. Pratit će se isparavanja štetnih organskih spojeva, odnosno benzinskih i dizelskih para.
Kad je vozilo parkirano, povećanje vanjske temperature i utjecaj sunčevog zračenja mogu potaknuti štetna isparavanja iz automobila i taj će novi test pratiti upravo to. Sva vozila imaju posebne sustave (kanistre) koji skupljaju štetne plinove dok stoje, ali i oni se mogu napuniti i propuštati. Očekuje se da dizelski modeli zbog karakteristika goriva ne bi trebali imati previše problema s ovim mjerenjem, ali za njih je pripremljeno jedno posebno ispitivanje. Naime, na dizelašima će se pratiti takozvana emisija dušikovih oksida u realnim uvjetima (RDE). Bit će im dopušteno da u cestovnim uvjetima emitiraju do 2.1 puta više dušikovih oksida nego u laboratorijskim uvjetima, odnosno neće smjeti emitirati više od 168 mg/km NOx.
Oba certifikata su obvezna od 1. rujna 2019. i većina proizvođača oformila je posebne timove koji će se baviti samo njima – kako ne bi bilo problema s prodajom automobila, odnosno kašnjenjima s testiranjima. Samo u listopadu i studenom 2018. godine u Njemačkoj je industrijska proizvodnja pala 1.9 posto, a veliki udjel u toj statističkoj činjenici ima i pad proizvodnje automobila zbog kaosa s WLTP-om.