Države Europske unije baš su se okomile na dizelaše i nemaju namjeru odustati. Poput UFC borca kad sruši suparnika pa ga još na podu, onako polusvjesnog, dokrajči s par nepotrebnih udaraca. Prije skandala s Volkswagenovim lažiranjem emisija štetnih plinova na svojim dizelskim automobilima ta vrsta goriva bila je, na neki način, povlaštena. Porezi i druga davanja bili su mnogo niži u većini europskih država nego što je to bio slučaj s benzinom.
Sad se događa velika promjena i mnoge europske države odlučuju se za povećanje poreza i drugih nameta na dizelsko gorivo. Prosječna razlika u porezima i drugim davanjima između benzinskog i dizelskog goriva sad se smanjila na svega 12 centi. Dizelsko gorivo još ima tu malu marginu u odnosu na benzinsko, ali procjene stručnjaka su da će i ona nestati. Usporedbom cijena na benzinskim servisima dolazi se do europskog prosjeka koji nam kaže da je benzinsko gorivo sad skuplje svega 3 centa.
Belgije, Francuska, Litva, Poljska i Portugal samo su neke od zemalja koje su prošle godine povisile davanja na dizelsko gorivo.
Zbog čega je dizel u povijesti imao prednost? Europske države još su sedamdesetih odlučile tako braniti svoju autoindustriju od uvoza američkih benzinskih automobila. Otvorili su prostor cijeloj industriji dizelskih automobila, a tako su išle na ruku velikoj transportnoj industriji koja se temelji na dizelskim motorima, odnosno njezinom razvoju. Sad se, međutim, trendovi mijenjaju. Kako će biti u Hrvatskoj? To ćemo tek vidjeti jer naša zemlja je atipično tržište na kojem, za razliku od većeg dijela Europe, raste broj dizelskih automobila. Cijene goriva su se počele izjednačavati, ali više kao posljedica tržišnih okolnosti.
Još loših vijesti za vozače dizelskih automobila: U Europi konstantno rastu porezi na tu vrstu goriva!
Usporedbom cijena na benzinskim servisima dolazi se do europskog prosjeka koji nam kaže da je benzinsko gorivo sad skuplje svega 3 centa