Volkswagen je zaigrao najriskantniju igru: Ulaže sve u profitabilnost električnih vozila!

Kako Volkswagen planira zaraditi? Prodajom velikih količina električnih automobila što će mu omogućiti da im snizi cijenu

Koliko puta ste gledali filmove u kojima su glavni junaci kockari, a sve uglavnom završi dobro po njih. Život nije film, a Volkswagen je upravo zaigrao igru s najvećim mogućim ulogom, 80 milijardi eura, odnosno svojom budućnošću. Njemački automobilski koncern odlučio je uložiti u električna vozila, a s njima postoji jedan veliki problem. Zasad, nisu profitabilna! Stroge odredbe Europske unije o smanjenju emisije CO2 do 2030. godine mnoge su proizvođače automobila dovele pred zid, ali mnogi od njih, umjesto posljednje želje, odlučili su se za pokušaj bijega. Taktika je sljedeća: proizvoditi i dalje benzince i dizelaše, jer oni donose profit, a imati par električnih modela koji će pomoći da se u cijeloj floti snizi emisija CO2. Tako razmišlja većina proizvođača, ali ne i Volkswagen, koji od električnih automobila planira napraviti ono što nije uspio ni jedan konkurent (neki i ne žele): stvoriti profitabilan biznis.
Strateška odluka donesena je 2015. godine na večeri u tradicionalnom restoranu Rotehof u Wolfsburgu, nekoliko dana nakon što je Volkswagen u SAD-u uhvaćen u lažiranju emisija štetnih plinova dizelskih vozila. Samo tri dana od sastanka u rustikalnoj kući Rotehof objavljen je plan o razvoju MEB platforme (za električna vozila). Prije dva mjeseca VW je objavio odluku o ulaganju od 80 milijardi eura u električna vozila i plan o proizvodnji tri milijuna električnih automobila godišnje ne tako daleke 2025.
Proizvođačima automobila nije uspjelo proizvesti profitabilno električno vozilo zbog cijene baterije. Paket koji osigurava domet od 500 kilometara košta oko 20.000 dolara – tome treba dodati još 2000 dolara za elektromotor i inverter, a prosječni benzinski motor košta 5000 dolara. Razlika je 17.000 dolara i tu se krije diferencijacija između profitabilne i neprofitabilne proizvodnje. Kako Volkswagen planira zaraditi? Prodajom velikih količina električnih automobila što će mu omogućiti da im snizi cijenu. Za usporedbu, Daimler će na električna vozila potrošiti oko 37 milijardi eura, General Motors planira alocirati oko 6.5  milijardi eura, Renault-Nissan-Mitsubishi će do 2022. uložiti oko 8 milijardi eura. Volkswagenov budžet nadmašuje njihova cjelokupna ulaganja.
– Iz perspektive 2025. očekujemo da će VW i njegove marke biti broj 1 proizvođači električnih automobila u svijetu. Tesla će imati svoju nišu, ali će ostati mali igrač – procjena Patricka Hummela, analitičara švicarske banke UBS.
On tvrdi da će se rizik VW-u isplatiti. S druge strane, analitičari u Deloitteu tvrde da bi autoindustrija mogla proizvesti 14 milijuna električnih vozila koje kupci ne žele. To će im sniziti cijenu, ali bi moglo uništiti cijeli posao s električnim automobilima. Igra koju je pokrenuo VW mogla bi ga učiniti najdominantnijom silom u autoindustriji, ali bi ga, ne uspije li zainteresirati kupce, moglo i skupo koštati. Zasad se Kina čini kao siguran ulog jer vlasti forsiraju prelazak na električna vozila, ali pitanje je što će biti s drugim velikim tržištima.