Projekt je nazvan Toyota moonshot i ova riječ ‘moonshot’ nema veze s ispucavanjem na mjesec ili nekim kratkim žestokim pićem. U rječniku je moonshot definiran kao kompleksan projekt koji u početku neće nositi dobit. Toyota najavljuje da će za godinu dana početi prodavati samovozeći automobil koji će biti superračunalo na kotačima.
No, japanski div trenutno nema gotovo ništa, osim zaposlenika koji se tek upoznaju, budžeta od 2.8 milijardi dolara i najave da u Tokiju pokušavaju oživjeti kretivni duh kalifornijske Silicijske doline. Tek treba razviti softver i hardver te raditi na najvažnijem segmentu razvoja. Nisu to programski kodovi ili oprema – ne, to je obuzdavanje troškova jer ovi projekti mogu konzumirati ogromna sredstva, ali postoji i drugi razlog. Cilj je, naime, ovu tehnologiju učiniti pristupačnijom većem broju kupaca, a ne samo onima kojima dolari i euri ispadaju iz ladica i ormara. Cijeli je projekt predan u ruke Amerikanca Jamesa Kuffera, odnosno nove tvrtke Toyota Research Institute Advanced Development Inc. ili akronimom, TRI-AD.
U novoj kompaniji sad je zaposleno 500 novih ljudi, a predviđeno je da u novi poslovni prostor uđe i 1000 inženjera. Danas se proizvođači automobila najviše otimaju za programere. Nevjerojatno, sli oni postaju važniji od inženjera.
– Softveraši dobro reagiraju na našu misiju. Znam reći kandidatima za posao: Želite li razvijati kodove da biste prodavali oglase ili želite li pisati softver da biste spasili živote. Nakon toga nam se uglavnom pridruže – objašnjava James Kuffer svoj način vrbovanja talentiranih programera.
Dakle, Toyota već 2020. godine želi u prodaju pustiti automobile koji će samostalno upravljati na autocestama, bez pomoći vozača. Hoće li u tome uspjeti, vidjet ćemo.
Toyota za godinu dana želi imati samovozeći automobil, najavljuje superračunalo na kotačima
Japanski div trenutno nema gotovo ništa, osim zaposlenika koji se tek upoznaju, budžeta od 2.8 milijardi dolara i najave da u Tokiju pokušavaju oživjeti kretivni duh kalifornijske Silicijske doline