Limiti električnih vozila su poprilično jasni. To je, zasad, ograničena autonomija, ali i utjecaj ekstremnih vremenskih prilika na baterije, odnosno domet. Američki autoklub AAA testirao je pet električnih automobila, odnosno pokušao je utvrditi kako na njih utječu temperaturni ekstremi. Prvo su električni automobili testirani na – 7 stupnjeva. Na hladnoći pada domet, ali u tome ima još jedan problem koji je vezan uz uključivanja jednog ključnog sustava. Nismo pingvini i polarni medvjedi pa se, kad je vani tako niska temperatura, nitko neće smrzavati u automobilu i onda je vrijeme da uključite HAVC sustav za grijanje. Uključi li se grijanje, uz hladno vrijeme koje također smanjuje kapacitet baterija, autonomija će pasti za velikih 41 posto. Dakle, ili grijanje ili domet!? Želite li toplu kabinu, na svakih 100 kilometara izgubit ćete 41 kilometar autonomije.
S druge strane, kad je vani 35 stupnjeva, potrebno je uključiti klimu. Iz krajnosti u krajnost. Naravno, uvijek možete shvatiti automobil kao parnu kupelj pa ne dirati dugme AC. Međutim, uključite li klimu možete očekivati pad u autonomiji 17 posto. AAA je testirao sve automobile na valjcima u zatvorenoj komori u kojoj je moguće postići tražene vremenske uvjete.
Kako izbjeći ovaj pad performansi baterija? Gotovo nikako, možete si tek jednokratno pomoći kad je automobil spojen na punjač i zagrijati ili rashladiti kabinu. Tako ćete izbjeći dodatno korištenje energije iz baterija, ali to je doista kratkoročno. U AAA-u napominju da njihovo istraživanje nije napad na koncept električne mobilnosti nego napomena potrošačima da planiraju svoja putovanja ovisno i o vremenskim prilikama.
Istraživanje: Koliko autonomije gube električni automobili na ekstremnim hladnoćama i vrućinama?
Uključi li se grijanje, uz hladno vrijeme, autonomija će pasti za velikih 41 posto