Nekoć nam je Irska na simboličkoj razini bila daleka poput Kirgistana. Sjetili bismo je se jedanput godišnje, na Dan Svetog Patrika, ali to je više bila izlika da pobjegnemo iz vlastita četiri zida i navratimo do obližnjeg kafića u kojem se već, uz rijeke piva, zakuhalo svečarsko raspoloženje. Danas nam je Irska, koliko god to tužno bilo, gotovo druga domovina. Mnogo je ljudi iz Hrvatske otišlo raditi na taj otok pa su nam i vijesti koje dolaze s njega gotovo jednako zanimljive kao i one iz Splita, Zagreba, Županje… (Crnu) šalu na stranu, Dublin je posvećen reduciranju emisija štetnih plinova, ponajprije CO2.
Dakle, u javnu raspravu puštena je svojevrsna energetska strategija u periodu od 2019. do 2024., koja uključuje Gradsko vijeće Dublin te lokalna vijeća Dun Laoghaire-Rathdown, Fingal i Južni Dublin. Ona predviđa brojne uštede u emisijama štetnih plinova, a jedna od njih je da se djelatnicima u gradskoj upravi omogući da cjelokupni dnevni promet obavljaju biciklima, e-biciklima i električnim vozilima. Dakle, umjesto službenih vozila koje pokreću benzin ili dizel, prelazi se na električnu energiju ili pedaliranje. Time gradski oci žele dati primjer svim sugrađanima. Predviđa se i transformacija cijele gradske rasvjete na štedljivije LED lampe, a planira se i izgradnja dodatnih biciklističkih staza. Čitajući ovu strategiju i mi bismo mogli nešto naučiti.
U Dublinu nešto novo: Djelatnicima u gradskoj upravi na raspolaganju će biti bicikli i električna vozila
Umjesto službenih vozila koje pokreću benzin ili dizel, prelazi se na električnu energiju ili pedaliranje