Proučiti sve što može V90 zahtijeva određeno vrijeme i duševni mir, jer vam misli brzo mogu s teorije odlutati na praksu – uz onu lakonsku, ‘ajmo mi krenuti, pa ćemo vidjeti kako radi. Motiv za pisanje teksta o vozilu koje si tek rijetki mogu priuštiti je vidjeti kako to danas izgleda u višoj klasi, što se nudi, kakva je aktivna i pasivna sigurnost, kakve su razlike između automobila koji stoji petanestak tisuća eura i ovog švedskog behemota koji će vlasnika osiromašiti za više od 100 tisuća eura.
Interijer/tehnologija/multimedija
Vrijedi li toliko V90? S najsnažnijim dizelskim motorom, najvišom razinom opreme i listom dodataka dužom od teksta prosječne pjesme Boba Dylana (od zračnog ovjesa do premium audio uređaja) – možda, tko zna?! Tu je negdje financijski i troglava njemačka konkurencija (Audi A6-MB E klasa-BMW serije 5), a svime pokazanim na asfaltnom igralištu Volvo V90 je rasni konkurent koji ne zaostaje, a po nekim detaljima je i u blagoj prednosti. Recimo, interijer je dizajniran besprijekorno. U teškim uvjetima zatvorene kabine inženjeri-čarobnjaci iz Bowers&Wilkinsa stvorili su preduvjete za savršeni zvuk hi-fija, pa jazz klasik Billa Evansa Sunday at the Village Vanguard s besprijekornom fragmentacijom instrumenata i uravnoteženom zvučnom slikom zvuči baš kao da je 1961. godina, a vi te povijesne noći sjedite u newyorškom klubu s čašom whiskeya u ruci, rukom odmahujući dim cigareta. Prednja sjedala vas masiraju, na stražnjima je raskoš prostora, a prtljažnik je korektnih dimenzija (mogao bi biti i veći). Zamjerke idu multifunkcijskom ekranu koji je iznimno intuitivan, ali su ikone na njemu premalene, a tu su negdje i kontrole klime, koje je u vožnji teško namještati (zašto, zašto proizvođači ne izdvoje barem tu funkciju i ostave podešavanje na dugmad?!).
U vožnji/udobnost
Uključite li sve aktivne sigurnosne sustave, velika je vjerojatnost da s ceste nikad nećete sletjeti i da ćete aluminijski napalatak ogrebati na rubniku jedino ako vam je to neki bizarni fetiš. Adaptivni tempomat koči iznimno mekano kad se nađete iza drugog auta, sustav upozorenja o promjeni voznog traka sam će paziti da V90 ne prijeđe crtu i vraćat će ovaj veliki karavan u sredinu. Tu je i sustav detekcije vozila ispred, pješaka i biciklista koji sustavnošću kontrolora zračne plovidbe alarmira, a po potrebi i koči vozilo. Ta posljednja sigurnosna aplikacija je besprijekorna. Pilot Assist je pokušaj autonomne vožnje koji je, unatoč uznapredovalu stadiju razvoja, još najbolje prakticirati s rukama na upravljaču, jer je u oštrim zavojima potrebna asistencija vozača. Zapravo, uza sve ostale sustave, taj Pilot Assist i nije toliko nužan. Volvo V90 nije stvoren samo da štiti, nego i da ugađa vozaču i putnicima. S opcijskim zračnim ovjesom straga i izabranim programom vožnje Comfort činit će vam se kao da se ispunjavaju one proročanske riječi s kanala TV prodaje u kojem vam obećavaju nikad doživljenu udobnost na svojim madracima. Ali to nije sve, vozaču će s prvim kilometrima biti jasno da je V90 stvoren zbog komfora. Premda je osamstupanjski mjenjač brz i kočnice su efikasne, velika masa Volva i direktan, ali i informacijama o stanju na cesti pomalo oskudni upravljač, jasno naglašavaju da ovaj karavan treba izbaciti iz utrka na zavojitim cestama. Grad, autocesta, otvorena cesta, kvalitetna putna brzina i maksimalno uživanje, to je njegova ponuda.
Motor/potrošnja goriva
U to se uklapa i snažni dvolitreni dizel (Volvo ugrađuje samo četverocilindrične motore), koji pri paljenju zna biti bučniji, ali se njegovo mrmljanje brzo izgubi i prepušta mjesto tišini. Momenta je mnogo, turborupa je zakrpana finim, linearnim ubrzanjem do 2500 o/min, a s potrošnjom između 6,5 i sedam litara pokazuje se štedljivim. Pogon na sva četiri kotača osigurava dodatni mir vozaču u teškim vremenskim uvjetima. Dakle, nervozne trzaje upravljačem i znoj na čelu ostavite za druženje s manjim jurilicama, ako vas to zanima (a sa sigurnosnog stajališta ne bi trebalo).
Završna riječ
Vrijedi li onda Volvo V90 u svojem najskupljem izdanju 842.940 kuna? Ima onih koji će zaključiti da ništa na četiri kotača ne bi trebalo stajati toliko, ali oni koji osjete izvanserijski komfor, okoriste se njegovom fino kalibriranom sigurnosnom i zabavnom opremom te koji pri 140 km/h na autocesti u kabini čuju tek blagi lahor, donijet će drugi zaključak.