Trenutna infrastruktura u svijetu ne može pratiti električna vozila!

U svijetu je na cestama pet milijuna električnih automobila, a pritom je 600.000 mjesta za punjenje

Mnogi nas danas žele uvjeriti da su električni automobili budućnost. Mnogi ulažu milijarde eura u takvu viziju budućnosti, konstruirajući nove platforme i vozila. A što je s vremenom sadašnjim? Na kugli zemaljskoj trenutno je pet milijuna električnih automobila, a pritom je 600.000 mjesta za punjenje. To i ne bi bilo loše da su ta mjesta bolje raspoređena, ali nerijetko je ogroman razmak između njih, a to ne djeluje najbolje na psihofizičko stanje vozača električnih automobila. Nervoza i laičke matematičke jednadžbe roje se u glavama mnogih, a sve prate i znojni dlanovi te orošena čela. Hoću li stići do sljedećeg punjača prije nego što se isprazni baterija u automobilu, jedno je od ključnih pitanja.
Kad bi udjel električnih automobila dosegnuo 30 posto do 2030. godine, Međunarodna agencija za energiju procjenjuje da bi trebalo posijati između 14 i 30 milijuna punjača. OK, nisu se u Agenciji zamarali nekom konkretnom brojkom i ova razlika od 16 milijuna punjača između donje i gornje granice je kao da vam sad kažem da imam na tekućem računu između minus 1200 kuna i dvije milijarde kuna pa razmislite hoćete li, kad me vidite, pobjeći na drugu stranu ceste ili se predstaviti kao davno izgubljeni rođak. Međutim, i ovako široko rasute brojke govore o jasnoj potrebi za širenjem punionica.
Idemo dalje, više od polovice punionica smješteno je u Kini, a dvije trećine su spore punionice i za pola sata na mreži dodat će električnom automobilu tek 16 kilometara dometa. To znači da biste uz takve električne priključke slobodno mogli postaviti šator i kampirati, čitajući knjigu Električni snovi, sjajnog SF pisca Philipa K. Dicka. Brže Tesline punionice rezervirane su samo za Teslina vozila.
Sad dolazimo do kraljice paradoksa, šaljive kvake 22: vozači su još skeptični prema električnim vozilima jer se boje da ih neće imati gdje puniti, a vlasti i gospodarski subjekti ne žele agresivno ulagati u nove punionice jer je premalo električnih automobila na cesti.
Nešto se ipak događa pa je, recimo, prodaja električnih vozila rasla u 2018. godini za 82 posto u odnosu na 2017. godinu, ali to su još u nekim globalnim okvirima skromne brojke. Tesla širi svoju mrežu punionica, a na tom projektu u Americi radi i Volkswagen. Barem nešto.