Više od 400 tisuća kupaca Volkswagenovih vozila podnijelo je zajedničku tužbu protiv Volkswagena nakon što je buknula afera s namještanjem emisija štetnih plinova dizelskih vozila 2015. godine pomoću posebnog softvera koji je kreiran kako bi samo na testiranjima pokazivao niže vrijednosti. VW je već platio odštete kupcima na američkom tržištu (ukupni troškovi za VW dosad su se popeli na 28 milijardi eura), ali pokušava izbjeći sličnu sudbinu na europskom kontinentu tvrdeći da je sporni softver legalan na području EU.
Njemački Savezni sud odbio je ovu Volkswagenovu strategiju i to bez saslušavanja stranki. Štoviše, u konkretnom slučaju, kupac kojemu je isporučen VW Tiguan u srpnju 2015. godine, dva mjeseca prije nego što su otkrivene VW-ove manipulacije u SAD-u, tražio je novo vozilo. Volkswagen se branio činjenicom da se taj automobil ne proizvodi, odnosno da aktualni Tiguan nema veze s prethodnikom. Sud je pak odlučio da VW mora kupcu omogućiti da dobije vozilo bez defekta i da promjena modela na tržištu ne isključuje zamjenu automobila kupcu. Jedina otvorena stavka je činjenica da sud nije odlučio kakav utjecaj na Volkswagenov pravni položaj imaju promjene softvera koje su uslijedile nakon otkrivanja afere.
Otvara li presuda njemačkog Saveznog suda prostor za odštete tisućama europskih kupaca Volkswagenovih vozila?
Volkswagen je u Europi zajednički tužilo čak 400.000 kupaca