Nakon Mazde3 logično je bilo iskoristiti novu platformu i predstaviti kompaktni SUV. To je ionako klasa automobila koja je danas najveći prodajni hit. Mazda CX-30 dugačka je 439 centimetara i taj je podatak smješta u krug automobila poput Nissan Qashqaija ili Škode Karoq.
Dizajnom je Mazda CX-30 nalik svim prethodnim modelima japanskog proizvođača i komunicira isti vizualni jezik snažnih i istovremeno jednostavnih linija. Unutrašnjost je gotovo ista kao i na Mazdi3, a tu je i kotačić pomoću kojeg se upravlja infotainment sustavom – mnogo elegantnija opcija nego da prstima ostavljate masne tragove na ekranu.
Prtljažnik je obujma 430 litara, što je dobro, ali bi moglo biti i malo bolje. Motori zasad nisu precizirani, ali neće se mnogo razlikovati od onih na Mazdi3 (bit će tu i revolucionarni Skyactive-X dvolitreni benzinac). Benzinci su s blagom hibridnom tehnologijom, a sve će, uz bolju potrošnju, rezultirati mnogo uglađenijim ubrzanjima i deakceleracijom. Uz pogon na prednje kotače bit će dostupan i onaj na sve kotače s elektronski kontroliranom spojkom.
U Mazdi obećavaju tzv. Jinba Ittai osjećaj u vožnji što nam znači kao da su tu svoju ideju nazvali Tokyo, Tokyo ili sayonara, ali bi, probajmo prevesti: sudeći po posljednjim automobilima tog proizvođača, dinamičke osobine bi trebale biti u vrhu klase. To možete zvati Jinba Ittai ili dobro izbalansiran automobil s direktnim upravljačem i uvjerljivim podvozjem, kako god želite…