Mnogi novi automobili nemaju klasični ključ za pokretanje vozila već cijelu radnju obavljate pritiskom na start/stop dugme. Dovoljno je imati karticu ili tzv. pametni ključ. Međutim, ta tehnologija može biti opasna. Samo u SAD-u je od 2006. godine smrtno stradalo 42 ljudi zbog trovanja ugljičnim monoksidom. Uglavnom su to stariji građani koji zaborave isključiti automobil, motor ostane raditi, garaža se napuni opasnim plinom i ljudi izgube život na banalan način. Mnogi proizvođači pokušali su doskočiti ovom problemu instalirajući upozorenja – kad je motor uključen, a vozač otvori vrata javlja se zvučni signal. To, izgleda, nije dovoljno pa će se stvar morati riješiti zakonski. Naime, senator Richard Blumenthal predložio je da se uvede kao obveza proizvođačima automobila da riješe taj problem na jedini mogući način. Stoji li automobil na mjestu, a motor radi, nakon nekog vremena sam će se ugasiti. Ovo bi se apliciralo na sve automobile sa sustavom bez klasičnog ključa kakvih je u SAD-u prošle godine prodano više od 50 posto. Ne bi bilo loše o ovom prijedlogu razmisliti i u Europi.
Zbog automobila bez klasičnog ključa samo je u SAD-u smrtno stradalo 42 ljudi
Autor: Zlatko Vedranić Objavljeno: 05.03.2019.
Senator Richard Blumenthal predložio je da se uvede kao obveza proizvođačima automobila da riješe taj problem automatskim gašenjem motora
Na cesti
Još tri alarma povodom Brexita: Toyota, BMW i Mini najavljuju gospodarsku katastrofu, mogući izlazak iz Velike Britanije
Tvrdi Brexit ili Brexit bez dogovora, naglašava Toyota, mogao bi utjecati na planiranje proizvodnje novih modela u tvornici u Velikoj Britaniji
Ograničenje brzine zbog prometne sigurnosti: Od 2020. godine ni jedan Volvo neće ići brže od 180 km/h!
Volvo će, također, ugraditi i novu tehnologiju koja u blizini bolnica i škola automatski smanjuje brzinu vozila